یونیسف-در-ماه-سپتامبر-به-شش-میلیون-افغان-خدمات-ارائه-شد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفته است که در ماه سپتامبر سال جاری به بیش از شش میلیون نفر در افغانستان خدمات بهداشتی و تغذیه ارائه کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ یونیسف امروز (پنج‌شنبه، 4 عقرب) با نشر گزارشی گفته است که از میان شش میلیون نفر که خدمات بهداشتی دریافت کرده اند، نیمی از این افراد کودکان زیر پنج سال بوده‌اند.

در گزارش یونیسف آمده است که در این ماه ۲۴۶ هزار و ۷۹۲ کودک و محافظت‌کنندگان‌شان، به‌شمول 1هزار و ۱۳۴ کودک دارای معلولیت، خدمات محافظت پیش‌گیرانه، کاهش خطر و پاسخگویی دریافت کرده‌اند.

صندوق حماست از کودکان سازمان ملل گفته است که در ماه سپتامبر به ۲۸۸ هزار و ۵۵۵ نفر در ۱۶ ولایت افغانستان از طریق نهادهای همکار، آب آشامیدنی صحی فراهم کرده است.

به گفته این نهاد آب آشامیدنی از طریق بازسازی مخازن آب، نصب سیستم آب‌رسانی با استفاده از برق خورشیدی و کلورین‌پاشی آب‌ها به ‌منظور جلوگیری از ابتلا به اسهال حاد، فراهم شده است.

در گزارش یونسیف آمده است که در ماه سپتامبر دور دوم توزیع کمک‌ نقدی را در زابل آغاز کرده و به ۱۳ هزار و ۷۵۴ خانواده در سه ولسوالی این ولایت کمک نقدی توزیع کرده است.

یونیسف در این گزارش خود گفته است که تا ماه سپتامبر تنها ۴۸ درصد از بودجه‌ مورد نیاز برای امدادرسانی به مردم افغانستان فراهم شده است.

یونیسف: در ماه سپتامبر به شش میلیون افغان خدمات ارائه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد