یک-استاد-دانشگاه-با-پوشیدن-کفن-لب-به-اعتراض-گشود

یک استاد دانشگاه همراه با اعضای خانواده‌اش در پیوند به حق تحصیل و کار زنان، طی حرکت اعتراض‌آمیز با پوشیدن کفن به جاده‌های کابل برآمده است.

به گزارش افغان نیوز؛ با ر‌وی‌کار آمدن حکومت طالبان، بسیاری از دانش‌آموزان دختر از رفتن به مکتب و زنان از کار بازمانده‌اند و طالبان در این مورد می‌گویند که هنوز شرایط کافی برای آنان فراهم نشده است.

در پیوند به همین معضل، یک استاد دانشگاه با اعضای خانواده‌اش، امروز (چهارشنبه، ۱۴ میزان) در اعتراض به وضعیت حاکم در افغانستان، کفن سفید بر تن نموده و در جاده‌های کابل برآمده است.

« بی عدالتی، محرومیت زنان و دختران از کار و تحصیل» و « فقر - بیکاری، تامین امنیت و حقوق و آزادی‌های اساسی شهروندان»‌ ازعمده‌ترین شعارهای این استاد دانشگاه و اعضای خانواده‌اش است.

این استاد دانشگاه می‌گوید که امروز کفن پوشیده و به جاده‌های کابل برآمده است تا جهان سکوت‌اش را در برابر وضعیت افغانستان بشکند.

ویدیویی که از این استاد دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، او و اعضای خانواده‌اش پلاکاردهایی را با خودشان حمل می‌کنند که در آن نوشته است، «چرا خاموش بی‌‌نامیم، بیکار و گرسنه هستیم».

این درحالی است که رهبری وزارت معارف، روز گذشته در مراسم تجلیل از روز معلم، از تمامی معلمان کشور خواست که دانش‌آموزان را با روحیه اسلامی، وطنی دوستی و افغانی تربیت کرده و آنها را از فرهنگ و سنت‌های غربی دور نگهدارند.

مولوی احسان الله خطاب، رئیس معارف شهر کابل در این مراسم گفت:  ما امسال روز معلم را در شرایطی تجلیل می‌کنیم که استقلال کشور مان را از یک طاغوت بزرگ دنیا بدست آوردیم.

همچنان موصوف به جایگاه معلم اشاره نموده، معلم را همانند مشعلی خواند که خود می سوزد  اما به دیگران روشنایی می‌بخشد.

 

یک استاد دانشگاه با پوشیدن کفن لب به اعتراض گشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد