یک-بنیاد-خیریه-در-ولایت-خیمه-جمع‌آوری-کمک-به-زلزله‌زدگان-برپا-کرد

بنیاد خیریه«افغان نجات» برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌ای اخیر در ولایت‌های پکتیکا و خوست، خیمه جمع‌آوری کمک را در ۹ ولایت برپا کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مسوولان بنیاد خیریه«افغان نجات» امروز(پنج‌شنبه، 2 سرطان» در نشست خبری گفت که این بنیاد برای رسیدگی به زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا، خوست و ننگرهار در 9 ولایت کشور خیمه جمع‌آوری کمک برپا کرده است.

صابر نواز، رییس  این بنیاد گفت که زمین‌لرزه‌ای اخیر ولایت‌های پکتیکا، خوست و ننگرهار یکی از بزرگترین حوادث طبیعی و فاجعه‌بار تاریخ کشور می‌باشد که خسارات جانی و مالی هنگفت به جا گذاشته است. او تاکیدی کرد که کمک و همیاری با قربانیان زمین‌لرزه این ولایت‌ها بر شهروندان کشور«فرض» است.

نواز افزود که بنیاد خیریه«افغان نجات» در ۹ ولایت کشور در حال جمع آوری کمک از طریق برپایی خیمه‌ها در این ولایت‌ها می‌باشد و بزودترین فرصت کمک‌های جمع‌آوری شده را برای آسیب دیدگان ولایت‌های پکتیکا، خوست و ننگرها انتقال می‌دهد.

او بیان کرد که این بنیاد در تلاش است تا برای خانوداه‌های آسیب‌دیده تیم صحی، خیمه و دیگر لوازم مورد نیاز را فراهم کرده و به زودترین فرصت در اختیار قربانیان زمین‌لرزه‌ای سه ولایت کشور، قرار دهد.

نواز تاکید کرد که بنیاد خیریه«افغان نجات» با تمام بنیادهای خیریه داخلی و خارجی در تماس است تا بتواند کمک‌های بیشتری را برای خانوداه‌های آسیب‌دیده‌ جمع آوری کند.

مولوی محمد سرور سروری، مسوول اداری بنیاد خیریه«افغان نجات»  ضمن غم‌ شریکی با خانواده‌های آسیب‌دیده از زمین‌لرزه‌‌ای اخیر در ولایت‌های پکتکیا و خوست گفت: این حادثه یک امر الهی است و در برابر آن به جز صبر دیگر کاری کرده نمی‌توانیم.

سروری افزود که این بنیاد خیریه همواره در شرایط سخت کشور در کنار مردم بوده و این بار نیز تلاش می‌کند که با تمام خانواده‌های آسیب‌دیده‌ای حادثه اخیر کمک و همکاری نماید.

مسوولان بنیاد خیریه«افغان نجات» در اخیر از تمام شخصیت‌ها و بنیاد‌های ملی و بین‌المللی خواستار کمک به آسیب دید‌گان ولایت‌های پکتیکا، خوست و ننگرهار شدند.

این در حالی است که زمین‌لرزه‌ای شب چهار شنبه، 1 سرطان در ولایت‌های پکتیکا، خوست و ننگرهار حسارات جانی و مالی فروان بر جا گذاشته است.

مسولان محلی در پکتیکا روز گذشته گفتند که این زمین‌لرزه تنها در دو ولسوالی این ولایت بیش از یک هزار کشته و یک هزار و ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

بسیاری از سازمان ها و کشورها از جمله ایران، پاکستان، قطر و جاپان برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کرده اند.

آنتونی بلینکن و آنالنا بربوک، وزیران خارجه امریکا و آلمان نیز اعلام کردند که کشورهای شان در همکاری با سازمان‌های بین المللی کمک‌های بشردوستانه را به خاطر زلزله روز چهارشنبه به افغانستان ارسال می‌کنند.

وزیر خارجه امریکا گفت که این زلزله وضعیت بشری را در افغانستان وخیم‌تر خواهد ساخته است.

بلینکن در توییتی زلزله در افغانستان را «تراژدی عظیم» توصیف کرد و همدردی خود را با مردم افغانستان ابراز داشت.

یک بنیاد خیریه در 9 ولایت خیمه جمع‌آوری کمک به زلزله‌زدگان برپا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد