یک-زمین-و-چندین-سند-حکومت-به-مشکل-غصب-زمین-رسیدگی-کند

شماری از شهرداران کشور می‌گویند؛ غاصبین یک نمره زمین را به چندین تن فروخته اند که در حال حاضر افراد زیادی با این مشکل روبرو اند و با سند های دست داشته از سوی راهنمایی های معاملات ادعای مالکیت برزمین های غصب شده را دارند.

جاوید کیان شهردار ولایت فاریاب امروز (دو شنبه 8 سنبله) در دومین کنفرانس ملی شهرداران سخن می‌زد گفت؛ وی یک ماه میشود که در ولایت فاریاب از سوی رئیس جمهور بعنوان شهردار آن شهر مقرر شده است و در این یک ماه مشکلات زیادی را فراروی شهرداری فاریاب دیده است.

به گفته او یکی از مشکلات که شهرداری ها با آن روبرو هست فروش یک نمره زمین از سوی غاصبان به چندین تن میباشد و در حال حاضر تمام افراد که زمین خریده اند بر آن یک نمره زمین غصب شده ادعای مالکیت دارند.

همچنان آقای کیان گفت؛ دخالت در وظایف اداره‌های حکومتی یکی از مشکلات جدی فراروی اداره شهرداری فاریاب است. وی افزود:"در شهر فاریات ادرات دولتی بر کار یک دیگر دخالت میکنند".

از سوی دیگر فرهاد نیایش شهردار ولایت هرات گفت؛ تقرر افراد غیر مسلکی به ادارات حکومتی یکی از مشکلات جدی فراروی اداره شهرداری است و حکومت مرکزی برای آوردن اصلاحات در این زمینه باید جدی عمل کند.

آقای فرهاد بیان داشت؛ عدم پرداخت باقیات ادارات دولتی در ولایت هرات یکی از مشکلات جدی سد راه شهرداری این ولایت است.

فرهاد گفت؛ 90 درصد مردم در افغانستان تنها به اداره های شهرداری مشوره میدهند اما در زمینه های مختلف همکاری لازم را انجام نمیدهند.

شهردار هرات گفت؛ افغانستان از نظر سدور جواز ساختمانی در سطح جهان از طرف آخر مقام دوم را داراست و دلیل آن عدم ماستر پلان شهری در 34 ولایت کشور است.

عدم ماسترپلان شهری در شهرهای کشور سبب شده است که 34 شهر افغانستان نماد شهری درآنها دیده نشود و بیشتر همانند یک دهکده می‌ماند.

 

 

یک زمین و چندین سند/ حکومت به مشکل غصب زمین رسیدگی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد