یک-نهاد-خیریه-به-سیلاب‌زدگان-لوگر-پول-نقد-کمک-کرد

موسسه نور افغان استرالیا به ده‌ها تن از خانواده‌های آسیب دیده از سیلاب‌های اخیر ولسوالی خوشی ولایت لوگر، پول نقد و گوشت توزیع کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ بریالی سجاد، رییس موسسه نور افغان استرالیا گفته است به 220 خانواده که از سیلاب‌های اخیر در ولسوالی خوشی ولایت لوگر آسیب‌دیده بودند، پول نقد توزیع کرده است.

آقای سجاد افزوده است که در ولایت‌های پروان، میدان وردک، دایکندی، غزنی، ننگرهار و چند ولایت دیگر بررسی‌های موسسه نور افغان استرالیا آغاز شده و کمک نقدی برای آسیب دیدگان سیلاب در این ولایت‌ها نیز توزیع خواهد شد.

سجاد تصریح کرده است با آن که این کمک‌ها نمی‌تواند مشکلات مردم را به کلی حل کند، اما؛ موسسه نور افغان استرالیا تلاش دارد با این کمک‌ها، رنج قربانیان سیلاب‌های اخیر را کاهش دهد.

دو هفته پیش بارش باران همراه با سیلاب ویرانگر در ولسوالی خوشی لوگر دست کم ۲۰ کشته برجای گذاشت و صدها خانه را ویران کرد.

زلمی باشنده ولسوالی خوشی ولایت لوگر گفته است که دو هفته  پیش ساعت سه پس از چاشت سیلاب‌های شدید از دره‌های خوشی سرازیر شد که تمام وسایل مردم را زیر آب کرد و خسارات مالی و جانی هنگفتی بر جای گذاشت.

او گفت که در پی سرازیر شدن سیلاب، ده‌ها مواشی از بین رفته و صدها جریب زمین‌ زراعتی نابود و صدها درخت میوه نیز نابود شده است.

این در حالی است که امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست روز پنجشنبه در مقر این وزارت گفت که حکومت سرپرست توان رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی را ندارد. او از جامعه جهانی و نهادهای مددرسان خواست که به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی اخیر افغانستان کمک کنند.

متقی گفت که در سیلاب‌های اخیر در کشور  200 نفر کشته و 300 تن زخمی شدند همچنان هزاران منزل مسکونی و زمین کشاورزی نیز تخریب شده است.

گفتنی‌ است که در بیش از یک ماه اخیر، ریزش باران و سرازیر شدن سیل ویرانگر در بیشتر از ۲۵ ولایت افغانستان، تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم وارد کرده است.

یک نهاد خیریه به سیلاب‌زدگان لوگر پول نقد کمک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد