۱۰هزار-خانواده-در-هفته‌های-اخیر-آواره-شدند

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید؛ شدت جنگ در برخی از ولایت های کشور باعث شده که تا ۱۰ هزار خانواده در هفته‌های اخیر از خانه‌های‌شان آواره شوند.

به گزارش افغان نیوز: نجیب آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث روز گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که تنها ۵ هزار خانواده از ولسوالی خاص ارزگان ولایت ارزگان و همچنین ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی بیجا شده‌اند.

این ولسوالی‌ها در هفته‌های اخیر مورد هجوم گسترده طالبان قرار گرفتند و جنگ میان نیروهای امنیتی در جاغوری و مالستان هنوز هم ادامه دارد.

نجیب فهیم افزود که ۳ هزار خانواده در ولایت غور، بیش از ۳۰۰ خانواده در ولایت فراه و ۵۰۰ خانواده نیز در ولایت سرپل آواره شده‌اند.

وی گفته است که موسسات امدادرسان بین‌المللی، ۲۱ میلیون دالر پول نقد و برای ۱۰ هزار خانواده نیز مواد غذایی و هم‌چنین، اداره توسعه بین‌المللی آمریکا نیز ۳۶ میلیون دالر را برای کمک به این بیجاشده‌ها تعهد کرده‌اند.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان گفت که برای ۱۲۷۰ خانواده که از ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ارزگان خاص بیجا شده‌اند، مواد غذایی فراهم شده است.

او از مردم خواست تا برای شناسایی افراد مستحق با این اداره همکاری کنند تا به بیجاشدگان در این هوای سرد کمک‌رسانی صورت گیرد.

این درحالی است که اسلام‌الدین جرات، سخنگوی وزارت مهاجرین کشور روز گذشته به رسانه‌ها گفت که در حال حاضر دست‌کم ۱۰۰ هزار افغان در ترکیه زندگی می‌کنند که از این میان ۸۰ هزار آنان برای رفتن به کشورهای اروپایی از راه ترکیه به این کشور رفته اند.

۱۰هزار خانواده در هفته‌های اخیر آواره شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد