۱۰۰-هزار-افغان-به-گونه‌-اجباری-از-ایران-اخراج-شده‌اند

مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین گفته‌است که در شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۱۰۰ هزار مهاجر افغان به گونه‌ اجباری از کشور ایران اخراج شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: سید عبدالباسط انصاری، مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین به رسانه ها گفته است که در شش ماه نخست سال جاری میلادی، بیش از ۱۸۱ هزار تن از ایران به کشور بازگشته‌اند که از این میان ۱۰۰ هزار مهاجر افغان به گونه‌ اجباری از آن کشور اخراج شده‌اند.

پس از وضع تحریم‌های امریکا علیه ایران، تلاش دونالد ترامپ برای به صفررساندن صادرات نفت ایران و سقوط سه برابر ارزش ریال، شمار زیادی مقامات ایران تصمیم به خروج افغان ها از کشور شان گرفته‌اند.

عباس عراقچی؛ معاون سیاسی وزیر خارجه ایران به‌تاریخ ۱۸ ثور امسال، هشدار داده‌بود که اگر تحریم‌های امریکا باعث محدودشدن منابع مالی ایران شود، ممکن است کشورش از مهاجرین افغان بخواهد که ایران را ترک کنند.

او مدعی بود که مهاجرین افغان بیش از دو میلیون فرصت شغلی را اشغال کرده‌اند و سالانه سه تا پنج میلیارد یورو را از ایران خارج می‌کنند.

مسؤولان وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌گویند که آمادگی کمک به مهاجرین برگشت‌کننده به کشور را دارند. این مسؤولان می‌افزایند که به مهاجرین بازگشتی از ایران، پول نقد، زمین و وسایل خانه توزیع خواهد شد.

۱۰۰ هزار افغان به گونه‌ اجباری از ایران اخراج شده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد