۱۷-پروژۀ-عام-المنفعۀ-زیربنایی-زراعتی-در-سمنگان

مشکلات آب زراعتی حدود هشت هزار فامیل در سمنگان با بهره بردارى از ۱۷ پروژۀ عام المنفعۀ زیربنایی زراعتی به کمک مالی ۶۸ میلیون افغانی بانک انکشاف آسیایی حل گردید.

به گزارش افغان نیوز: با بهره بردارى از ۱۷ پروژۀ عام المنفعۀ زیربنایی زراعتی به کمک مالی ۶۸ میلیون افغانی بانک انکشاف آسیایی در سمنگان، مشکلات آب زراعتی حدود هشت هزار فامیل دراين ولايت رفع گرديد.

انجنیرعبدالرب حکیمی، رییس احیا و انکشاف دهات ولایت سمنگان گفته است که این پروژه ها از طرف برنامه "حالت اضطرار" وزارت احیاو انکشاف دهات، در ولایت سمنگان با پرداخت ده فیصد سهم مردم تکمیل شده است.

وی افزود، اعمار پنج سربند کانال آب زراعتی، شش پروژۀ تحکیمات و دیوار محافظتی کانال ها  بطول ۵۸۹ متر، چهار پروژه اعمار و بازسازی کانال آب زراعتی به طول۶۰۵ متر، و اعمار دو ترناب برای زمین های زراعتی، شامل اين پروژه ها میباشد، که در ۹ قریه ولسوالی خرم سارباغ اعمار شده است.

در همين حال، قاری عبادالله مجاهد ولسوال خُرم وسارباغ اين ولايت گفت که از اثر سیلاب های موسمی سال های گذشته، سربند و کانال های آب زراعتی ۹ قریۀ این ولسوالی تخریب گردیده و دهاقین، به منظور آبیاری زمین های زراعتی با مشکل مواجه بودند .

موصوف افزود که با تطبیق این پروژه ها مشکلات آب زراعتی ۵۸۰۰ جریب زمین زراعتی و باغ ها حل گرديده، و حدود هشت هزار فامیل از آن مستفید خواهند شد.

به گفته او، کار این پروژه ها طی ۱۸ ماه گذشته، از طریق شوراهای انکشافی مردمی به پایۀ اکمال رسید و فرصت های کاری برای ۳۸ هزار تن برای یک روز مساعد شده بود.

از سويی هم باشندگان این قریه ها، از اعمار کانال های آب زراعتی شان  ابرازخوشی مينمايند.

محمد ایوب باشنده قریه خدریان ولسوالی خرم سارباغ، با ابراز خرسندی از تکمیل کانال آب زراعتی به طول ۳۰۵ متر که به شکل پخته اعمار گردید، گفت که اکنون مشکلات آب زراعتی درقريۀ آنها حل گردیده است.

در همین حال، رییس انکشاف دهات ولایت سمنگان گفت که هم اکنون به هزینۀ بیش از ۱۸ میلیون افغانی، کار شش پروژۀ زیربنایی که شامل اعمار دو پل هرکدام به طول ده متر، اعمار ۶۳۰ متر دیوار محافظتی کانال و اعمار یک سربند مى باشد، در پنج قریۀ این ولسوالی جریان دارد.

۱۷ پروژۀ عام المنفعۀ زیربنایی زراعتی در سمنگان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد