۲۰۰-قضیه-جرم-مربوط-به-مواد-مخدر؛-در۶-ماه-نخست-سال-جاری-به-ثبت-رسیده-است

سخنگوی مرکزعدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر می گوید: در جریان شش ماه نخست سال جاری ۱۹۵ قضیه جرم قاچاق و فروش مواد مخدر در این مرکز به ثبت رسیده است که در پی این قضایا حدود۲۸۴ نفر از سراسر کشوربازداشت شدند.

به گزارش آژانس افغان خبر: احمد خالد موحد، سخنگوی مرکزعدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر، امروز چهارشنبه(۷ میزان) در کنفرانس خبری پیرامون ارایه گزارش شش ماه اول سال ۱۳۹۵ خورشیدی این مرکز گفت: افراد بازداشت شده  در این قضایا جهت بازجویی عدلی به ریاست عمومی دادستانی فرستاده شده اند.

سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر همچنان از دستگیری ۷ نفر در پیوند به ۵ قضیه جرایم مسکرات و مواد مخدر خبرمی دهد.

آقای موحد تصریح نمود؛ در جریان این شش ماه به تعداد ۱۸۰۹.۹۷۴ کیلوگرام هیرویٔین، ۱۱۶۸۴.۸۳۰ کیلوگرام مورفین، ۵۷۵۳.۱۹۰ کیلو گرام تریاک، ۶۰۶۱۶.۸۳۹ کیلوگرام چرس، ۲۶۵۵۵ کیلوگرام مواد کیمیاوی جامد،۱۳۰۰ لیترالکول خالص، ۲۱۹۹۳ لیتر تیزاب، ۱۰۷۷۶۶ لیترمشروبات الکولی توسط ارگان های کشفی و امنیتی کشف و بدست آمده است.

احمد خالد  موحد اضافه کرد؛ ولایت قندهار با ثبت ۳۰ مورد قضیه در رتبه اول، ننگرهار با داشتن ۲۶ قضیه در رتبه دوم و کابل با ۲۲ مورد در رتبه سوم قرار دارد.

وی علاوه کرد؛این ریاست طی مدت ۶ ماه پس از اتمام مرحله تحقیقات ۱۱۱ قضیه را به محکمه ابتداییه، ۱۵۱ قضیه را به محکمه استیناف و ۱۷۲ قضیه را نیز به دیوان امنیت عامه دادگاه عالی جهت صادرنمودن  حکم فرستاده است.

این درحالی است که در شش ماه اول سال گذشته ۴۱۱ تن در پیوند به ۳۱۹ مورد جرایم در ولایات مختلف کشور دستگیر تحت تعقیب عدلی و قضایی به این مرکز فرستاده شده بود.

۲۰۰ قضیه جرم مربوط به مواد مخدر؛ در۶ ماه نخست سال جاری به ثبت رسیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد