۲۲-هزار-کارآموز-در-نهادهای-دولتی-و-خصوصی-معرفی-می-شوند

وزارت کار و امور اجتماعی اعلام نموده که ۲۲ هزار کارآموز در نهادهای مختلف دولتی و خصوصی معرفی خواهد شد تا مهارت‌های لازم را فرا گیرند.

به گزارش افغان نیوز: استراتژی ملی جوانان و برنامۀ ملی کارآموزی روز سه شنبه( 27 حمل) در نشست کمیته اجرایی جوانان و کاریابی نهایی شد.

وزارت کار و امور اجتماعی طی این نشست درباره جزئیات برنامۀ ملی کارآموزی به جلسه معلومات داد. طبق این برنامه، در ابتدا ۲۲ هزار کارآموز در نهادهای مختلف دولتی و خصوصی معرفی خواهد شد تا مهارت‌های لازم را فرا گیرند.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، ضمن ستایش از کارکرد وزارت‌های کار و امور اجتماعی و اطلاعات و فرهنگ، بر اهمیت نقش جوانان در حکومت و کارآموزی در بازار کار تاکید ورزید.  وی گفت که کارهای خوب انجام شده؛ اما باید توجه بیشتر بر اجرایی شدن استراتژی ملی جوانان صورت گیرد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ در این نشست گزارش داد که در استراتژی ملی جوانان نظریات نهادهای ذیربط دولتی، اجتماعی و مدنی شامل است.

رییس اجراییه کشور هدایت داد که استراتژی ملی جوانان پس از تائید شورای وزیران به کابینه افغانستان مطرح شود.

در همین حال، وزارت امور زنان، طرح افزایش مشارکت زنان در اداره‌های خدمات ملکی را به جلسه ارائه کرد. این طرح به منظور زمینه‌سازی و سهل‌سازی پروسۀ امتحان برای زنان در ادارات دولتی و تقویت جایگاه شان تدوین شده است.

آقای عبدالله از طرح افزایش مشارکت زنان استقبال کرد و گفت که حکومت خود را مکلف می‌داند که فضای مصون و مساعد را در پروسه کاریابی و محیط کار برای زنان ایجاد نماید.

عبدالله به وزارت امور زنان وظیفه سپرد که پیشنهادات مشخص را در قسمت رفع مشکلات و آسان‌سازی پروسه امتحان برای خانم‌ها به جلسه شورای وزیران مطرح سازد.

رییس اجراییه کشور گفت که در نشستی دیگر با کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی تمام جوانب برنامۀ ملی کارآموزی و جنبه‌های عملی آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

۲۲ هزار کارآموز در نهادهای دولتی و خصوصی معرفی می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد