۲۹۰-تن-استاد-دانشگاه-برای-ارتقای-ظرفیت-به-خارج-از-کشور-فرستاده-میشوند

وزارت تحصیلات عالی می گوید: جذب اساتید افغان در دانشگاهای کشور در اولویت قرار دارد و تا حد امکان تلاش میگردد از استخدام استاتید خارجی جلوگیری شود.

به گزارش آٰژانس افغان خبر: داکتر فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی کشور امروز شنبه(۲۵ جدی) طی کنفرانس مطبوعاتی از اعزام ۲۹۰ استاد در بورسیه ماستری و دکتورا به خارج از کشور خبر داد و گفت: این استاتید جهت ارتقا و رشد ظرفیت در سال ۱۳۹۶ به کشورهای بیرونی فرستاده خواهند شد.

خانم مومند تاکید کرد استادانی که شایستگی لازم برای تدریس را دارند اما به دلایلی عدم داشتن واسطه و یا کم کاری مسوولان خانه نشین بودند، وزارت در پی ایجاد اشتغال برای آنان بوده تا زمینه شغل برای آنها ایجاد نموده حقوق متوازن را رعایت کند.

وزیر تحصیلات عالی اظهار داشت، بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان نیز که قبلا به دست افراد قرار می گرفت بعد از این بنا به دستور کابینه به وزارت تحصیلات عالی آمده و دانشجویان با سپری نمودن امتحان برای بورسیه به خارج از کشور فرستاده خواهند شد.

او همچنان گفت: این وزارت در تلاش ظرفیت سازی در تمام نقاط کشور است و دانشجویان و استادانی که شایستگی اخذ بورسیه را دارند برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی اعزام میشود.

بانو مومند یادآور شد که تفاهم نامه ای با کشور عربستان و ایران به امضا رسیده که سالانه کشور عربستان به تعداد ۴ صد بورسیه به افغانستان اهدا میکند و ایران نیز چندین بورسیه را سالانه به افغانستان در نظر گرفته است.

۲۹۰ تن استاد دانشگاه برای ارتقای ظرفیت به خارج از کشور فرستاده میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد