۳۰۰-مورد-تفتیش-در-مرکز-و-ولایت‌های-کشور-انجام-شده-است

مسوولان اداره عالی تفتیش می‌گویند که این اداره در یک سال گذشته بیش‌از ۳۰۰ بررسی را در ۲۸۰ مرجع در مرکز و ولایت‌های کشور انجام داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد محسن هاشمی، رییس عمومی اداره عالی تفتیش امروز (چهارشنبه، ۲۵ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که در جریان یک سال گذشته این اداره توانسته است اقدامات لازم در زمینه شفافیت در ادارات مالی را انجام دهد.
فضل‌الله نظامی، مشاور اداره عالی تفتیش در برنامه گفت که این اداره در جریان یک سال گذشته در مرکز و ولایت‌های کشور، ۳۴۳ مورد تفتیش در ۲۸۰ مرجع انجام داده است.
نظامی افزود که در جریان این تفتیش از ضایع شدن ۳۳ میلیون افغانی و ۲.۶ میلیون دالر جلوگیری شده و مبلغ ۱۱۹.۳ میلیون افغانی در مدت یک سال از ادارات مختلف تصفیه شده است.
او بیان داشت که در سال مالی ۱۴۰۱ این اداره به تعداد ۹۳ اعتراض از سوی ارگان‌های مختلف دریافت نموده و از این میان به ۸۶ اعتراض رسیدگی صورت گرفته و نتایج آن به ارگان‌های مربوطه شریک شده است.
مسوولان اداره عالی تفتیش در این نشست می‌گوید که بودجه سال مالی این اداره ۱۶۴ میلیون و ۶۷۵ هزارو ۲۴۰ افغانی بوده که ۹۷ درصد بودجه را مصرف نموده و هیچ عوایدی گذشته نداشته است.

۳۰۰ مورد تفتیش در مرکز و ولایت‌های کشور انجام شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد