۴۴۰-هزار-مهاجر-در-۸-ماه-به-افغانستان-عودت-کرده-اند

وزارت مهاجرین از بازگشت حدود۴۴۰ هزار مهاجر از اوایل سال ۲۰۱۸ تاکنون خبر می دهد که از این میان ۴۱۵ هزار آنان از ایران و بقیه از کشورهای اورپایی به افغانستان عودت کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: محمد رضا باهر، سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، امروز یک شنبه( ۲1 اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت که مهاجران به دلیل وضعیت بد اقتصادی وپایین آمدن نرخ ارز ایرانی مجبور به ترک این کشور شده اند.

آقای باهر تصریح کرد؛ حدود۴۱۵ هزار عودت کننده ای که از کشور ایران و از مرز های اسلام قلعه و نیمروز وارد کشور شده اند، تمامی شان از ولایت های مرکزی بوده و همه آنان به خانواده های شان ملحق شده اند.

وی همچنان می افزاید که این پناه جویان برای بهبود وضعیت اقتصادی زندگی شان به کشورهای اروپایی از جمله ایران مهاجرت کرده بودند اما وضعیت فعلی که در ایران پیش آمده آنها نمی توانند در مقابل کارهای شاقه و طاقت فرسای که انجام می دهند، دستمزد کافی دریافت کنند و در نتیجه مجبور به برگشت مجدد به کشور شان می شوند.

سخنگوی این وزارت خاطر نشان ساخت که این عودت کنندگان به دلیل عدم نیازمندی به همکاری های این وزارت در بخش های منابع بشری و انکشافی، نمی توانند از کمک های ما مستفید شوند.

وی علاوه کرد، در تفاهم نامه ای که میان وزارت مهاجرین و وزارت کار به امضا رسیده است، عودت کنندگان و بیجا شدگانی که شامل این کمک ها می شوند باید در ابتدا دوره های آموزشی سپری نمایند و بعدا از آن می توانند از امکانات و ابراز کاری که ازسوی این وزارت در اختیار آنان قرار می گیرد، مستفید شوند.

خواستیم در این زمینه از فراهم سازی زمینه های کاری که وزارت کار ایجاد نموده جویا شویم اما با تماس های زیاد موفق به دریافت پاسخ نشدیم.

۴۴۰ هزار مهاجر در ۸ ماه به افغانستان عودت کرده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد