۵۷-درصد-کارگران-افغان-بیکار-اند

اتحادیه ملی کارگران کشور میگوید: بیکاری در کشور با گذشت هر روز در حال افزایش است و در حال حاضر ۵۶ درصد افراد واجد شرایط بیکاری اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: معروف قادری رئیس اتحادیه گارگران کشور در برنامه تجلیل از روز کارگر گفت: ناامنی و جنگ سبب شده است که سرمایه گذاران دست از سرمایه گذاری در داخل کشور بردارند و تا زمانی که صلح در این کشور تحقق پیدا نکند، بیکاری کاهش پیدا نمی‌کند.

آقای قادری میگوید: به اساس سروری وزارت اقتصاد کشور 56 درصد افراد واجد شرایط کار این کشور بیکاری اند که این رقم با توجه به ناامنی در اطراف افغانستان در حال افزایش است.

رئیس اتحادیه کارگران افغانستان با ابراز نگرانی گفت: کاگران افغان هیچ گونه مصئویت جانی و مالی ندارند و قوانین در ادارات دولتی و خصوصی برای دفاع از حقوق کارگر عملی نمیشود.

مصطفی شهریار یکی از شهروندان کابل گفت: مدت چهار سال میشود که از دانشگاه هرات فارغ شده است اما در این مدت بارها به ادارت دولتی و خصوصی برای یافتن شغل  رفته است اما کار پیدا نکرده است که عمده ترین دلیل ان نداشتن واسطه در این ادارات است.

او گفت: زمانی که یک جوان از دانشگاه فارغ میگردد، تمام ادارت دولتی و خصوصی حداقل دو سال تجربه کاری درخواست میکنند که برای یک دانشجو هم کار و هم درس امکان پذیر نیست که تجربه کاری با خود داشته باشد.

این درحالیست که چند قبل فیض الله ذکی وزیر کار افغانستان در یک برنامه خبری گفته بود: وزارت کار افغانستان تمام تلاش خود را انجام میدهد تا زمینه کار برای افراد واجد شرایط کار فراهم کند و بیکاری را کاهش دهد.

بیکاری در افغانستان یکی از عمده ترین مشکل جوانان افغان حساب میشود که تنها در سال 2015 میلادی 250 هزار جوان افغان به کشورهای اروپایی مهاجر شدند.

۵۷ درصد کارگران افغان بیکار اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد