-تانکر-نفت-بی‌کیفیت-به-ایران-بازگردانده-شد

اداره ملی ستندرد می‌گوید که ۳۰ تانکر نفت بی‌کیفت از بندر نمیروز به ایران بازگردانده شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره ملی ستندرد امروز (چهارشنبه، 6 جدی) در ایکس نگفته است که این تانکرهای نفت در یک شبانه روز گذشته به کشور ایران بازگردانده شده است.
این اداره گفته است که در تمای بنادر کشور تلاش می‌کند تا کالاهای با کیفیت وارد کشور شود و از واردات کالاهای بی‌کیفیت جلوگیری نماید.
به همین منظور این اداره از تمامی بازرگانان کشور خواسته است که واردات کالاهای بی‌کیفیت در کشور خودداری نمایند تا شهروندان متضرر نشوند.
اخیرا رییس اتحادیه صاردکنندگان فرآورده‌های نفتی و گازی ایران در واکنش به بازگرداندن تانکرهای نفت این کشور از سوی اداره ملی ستندرد ا.ا گفته است که مرز افغانستان، ملاک سنجش استاندارد فرآورده‌های نفتی نیست و هیچ مکانیزم استانداری در این مرزها حاکم نیست.
احمد معروف‌خانی، رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به تاریخ بیستم ماه قوس گفته است: هرچند وقت یکبار، اخباری از افغانستان پخش می‌شود که تانکرهای حاوی بنزین صادراتی ایران بازگشت داده شده است که این اخبار، ناشی از «شیطنت‌ها و فضاسازی‌های نادرست» علیه ایران است.
معروف‌خانی تصریح کرده است: «مکانیزم‌هایی را در مرز افغانستان تعبیه کرده‌اند که با هیچ معیار و استاندارد مشخصی، همخوانی ندارد».
این در حالی است که به تازگی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا در سفرش به ایران در مورد واردات و صادرات همچنان روابط اقتصادی میان دو کشور با مقام‌های ایران گفتگو کرده است.

30 تانکر نفت بی‌کیفیت به ایران بازگردانده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد