-تن-از-معلمین-کابل-کمک-نقدی-دریافت-کردند

همزمان با گسترش ویروس کرونا و ایجاد قیودات در کابل، مجمع دانشمندان و متخصصان افغانستان و بنیاد اجتماعی آرزو، برای ۲۶۹ تن از معلمین مکتب فیض محمد کاتب و لیسه حبیبیه کمک نقدی توزیع کردند.

به گزارش افغان نیوز: امیرعلم حمیدی، عضو مجمع دانشمندان و متخصصان افغانستان، امروز پنج‌شنبه( 11، ثور ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت: مجمع دانشمندان و بنیاد اجتماعی آرزو، درنظر دارد تا برای 996 تن از معلمین که در ایام وضع قیودات به‌منظور جلوگیری از ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه شده اند، کمک توزیع کنند.

آقای حمیدی بیان کرد،« اهل معارف افغانستان محروم ترین قشر جامعه بوده و همچنان از کمترین امتیازات برخوردار هستند. بنابراین، حکومت و نهاد ها و موسسات باید به کسانی که جامعه را سرپا ایستاد کرده و نسل آینده وطن را تعلیم و تربیه می‌دهند، نیز کمک کنند.»

وی افزود: در مرحله اول، قرار است برای 269 تن از معلمین کمک نقدی صورت گیرد که از این میان 220 تن آنان از مکتب فیض محمد کاتب در غرب کابل و 45 تن شان از ملازمین مکتب لیسه حبیبیه می باشند. به گفته وی، در مجموع برای 996 تن ازمعلمین و کارمندان اداری شماری از مکاتب خصوصی و دولتی کمک نقدی صورت خواهند گرفت.

آقای حمیدی از حکومت خواست که تبعض سیستماتیک را کنار بگذارد و به مکاتب دوردست و معلمین حق الزحمه توجه جدی کنند، زیرا آنان در بدترین شرایط فرزندان این سرزمین را تعلیم می‌دهند و از کم ترین امتیازات برخوردار هستند و نباید در این شرایط بحرانی نادیده گرفته شود.

وی از دیگر نهاد ها و موسسات داخلی کشور نیز خواست که  در روز های قرنطین و بیکاری برای مردم مستحق بسته مواد خوراکی و لوازم بهداشتی را به خصوص به خانواده های بی بضاعت توزیع کنند و دستگیر افراد بی بضاعت باشند.

گفته می‌شود که با شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن پایتخت در حالت اصطرار، شماری از موسسات و نهاد های خصوصی و اشخاص خیرخواه به طور خود جوش، به خانواده های بی بضاعت اقدام به کمک رسانی کرده اند.

این در حالی است که همزمان با نگرانی دیدبان شفافیت افغانستان از فساد در مصرف بودجه مبارزه با کرونا، وزیر صحت عامه و وحید عمر مشاور خاص رییس جمهور غنی از سوی مجلس سنا به لوی‌سارنوالی معرفی شده اند.

269 تن از معلمین کابل کمک نقدی دریافت کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد