-در-صد-مردم-بامیان-زیر-خط-فقر-زندگی-می-کنند

والی بامیان به مناسبت بیست و سومین سالیاد شهادت شهید وحدت ملی عبدالعلی مزاری، گفت که فساد را کاهش داده ایم اما بیش از۵۰ درصد مردم بامیان زیر خط فقر زندگی می کنند و اکثرا غذای معیاری در سه وقت ندارند.

به گزارش افغان نیوز: محمدطاهر زهیر، والی بامیان به مناسبت بیست و سومین سالیاد شهادت شهید وحدت ملی عبدالعلی مزاری، در بامیان گفت ما فساد را در ولایت بامیان به حد اقل کاهش دادیم و مامورین فاسد را از وظیفه سبک دوش ساختیم.

اقای زهیر افزود:" از مردم شریف ولایت بامیان می خواهم که هرگاه مامور حکومت برای شهروندان خدمات درست ارایه نکرد و مفسد بود برایم معرفی نماید تا او مامور را به نهاد های عدلی و قضایی معرفی کرده و خلع وظیفه نمایم." آقای زهیر در این مناسبت گفت، بیش از 50درصد مردم بامیان زیر خط فقر زندگی می کنند و اکثرا غذای معیاری در سه وقت ندارند. وی به مردم بامیان پنج طرح مهم اقتصادی، مانند؛ جلب توریست، حفاظت از محیط زیست و چند طرح دیگر را پیشنهاد کرد و از مردم خواهان حمایت شد. همچنین آقای زهیر وعده سپرد که در سال آینده سرک های دوشی بامیان، سرک حلقوی ککرک_شهیدان، سرک غلغله و ایجاد یک استدیوم با گنجایش پنجا هزار نفر، کارش حتمن آغاز می شود.

به گفته آقای زهیر، سرک حلقوی ککرک_شهیدان برای حافظت از ساحات تاریخی و سبز بامیان مفید می باشد.

این در حالی است که رییس جمهور غنی در کنفرانس ملی مؤسسات غیر دولتی گفته بود که فقر طبیعی نبوده و قابل قبول نیست. این که یک سوم مردم ما گرسنه بخوابند، قابل تحمل نیست.

50 در صد مردم بامیان زیر خط فقر زندگی می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد