-درصد-افغان‌ها-به-خدمات-بانک‌داری-دسترسی-ندارند

مسوولان بانک‌های خصوصی می‌گویند که اکنون از تمامی جمعیت کشور تنها ۱۲ درصد آن به خدمات بانک‌داری دسترسی دارند؛ زیرا بانک‌های خصوصی به دلیل ناامنی نمی‌توانند به گونه فزیکی در مناطق دور دست خدمات ارایه نمایند.

به گزارش افغان نیوز: محمد سالم امید، رییس اجرایی عزیز بانک، امروز( چهارشنبه، ۱۲ قوس) در مراسم" امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان عزیزی بانک و افغان پست" گفت که هرچند وضعیت سرمایه گذاری در کشور به دلیل ناامنی‌ها دشوار است؛ اما در راستای ارائه خدمات به شهروندان متعهد هستیم.

آقای امید گفت که پس از اجرایی این تفاهم‌نامه، خدمات عزیز بانک از طریق بیش از ۴۰۰ نمایندگی افغان پست در ولایات‌ و ولسوالی‌های کشور ارائه خواهد شد.

رییس اجرایی عزیز بانک گفت که این تفاهم‌نامه تا سه ماه دیگر اجرایی و به خارج کشور نیز نمایندگی‌های افغان‌پست خدمات عزیزی بانک را ارائه می‌کند.

او افزود، هم اکنون عزیز بانک ۴۰۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد و با اجرایی این تفاهم‌نامه نمایندگی‌های عزیز بانک در تمامی نقاط کشور تا ۸۰۰ نمایندگی افزایش می‌یابد.

احمد ویس‌، رییس افغان پست در این مراسم گفت که هم اکنون این اداره در سراسر کشور ۴۶۳ نمایندگی دارد و با اجرای تفاهم‌نامه همکاری این نمایندگی‌ ها خدمات عزیز بانک را نیز ارائه می‌کند.

آقای ویس افزود که نمایندگی‌های افغان پست تمامی خدمات عزیزی بانک از جمله ایجاد حساب بانکی، توزیع معاشات کارمندان ادارات دولتی، جمع آوری پول صرفیه برق، مدیریت پول نقد و انتقال پول را ارائه می‌کند.

نجیب امیری، رییس اجرایی اتحادیه بانک‌های خصوصی کشور گفت که هم اکنون ۱۲ درصد مردم افغانستان به خدمات بانکی دسترسی دارند و همکاری افغان پست با بانک‌های خصوصی سیستم بانک داری را تقویت و دسترسی شهروندان کشور را به خدمات بانکی افزایش خواهد داد.

آقای امیری بیان کرد: "مشکلات امنیتی زیاد است و بانک‌ها نمی‌تواند به گونه فزیکی در ولایت‌های دور دست فعالیت و خدمات ارائه نماید" اما با اجرایی تفاهم‌نامه همکاری عزیز بانک و افغان پست اعتماد مردم و مشتریان بانک‌های خصوصی بیشتر خواهد شد.

در همین حال، امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری در نشست که به نام جلسات" شش‌ونیم" یاد می‌شود، گفت: "یکی از قرضداران کابل بانک که خود را رفیق یک وزیر قلمداد کرده بود، قرار است تا سه روز دیگر خانه اش را مطابق به حکم سارنوالی به مدیریت تصفیه کابل بانک بسپارد.

آقای صالح افزوده که این خانه به ارزش سه صد هزار دالر به فروش خواهد رسید و پول آن به خزانه ملت برگردانیده ‌می‌شود و جایداد های مخفی قرضداران کابل بانک را جستجو و پول آن را به ملت بر می‌گردانیم.

88 درصد افغان‌ها به خدمات بانک‌داری دسترسی ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد