-درصد-جرایم-مالیاتی-شرکت-های-تجاری-معاف-می-شود

وزارت مالیه افغانستان اعلام کرده است که ۹۵ درصد جرایم مالیاتی شرکت های تجاری در صورت تمدید جواز و پرداخه اصل باقیمانده مالیات شان معاف خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز:عبدالله رقیبی، معین عواید و گمرکات وزارت مالیه، امروز یکشنبه(6، عقرب) در یک نشست خبری در کابل از معاف 95 در صد جرایم مالیاتی شرکت های تجاری خبر داد.

آقای رقیبی گفت که بر اساس برنامه های جدی حکومت مبنی بر حمایت از رشد سکتور خصوصی طرز العمل بخشش 95 درصد جرایم مالیاتی شرکت های تجاری تا آخر ماه قوس امسال روی دست گرفته شده است.

او افزود که بر اساس این برنامه بیش از 20 هزار شرکت تجاری که درجریان هفده سال گذشته باقیداری مالیاتی داشته اند در صورت مراجعه برای پرداخت اصل مالیات وتمدید جواز برخوردار خواهند شد.

به گفته وی، در این روند حدود 20 میلیارد افغانی از جرایم مالیاتی شرکت های تجاری ازسوی دولت بخشیده شده و بالغ به 10 میلیارد افغانی باقیداری مالیاتی این شرکت ها به خزانه دولت ریخته خواهد شد.

معین عواید وزارت مالیه دوماه پیشرو را آخرین مهلت برای برخورداری شرکت ها از این فرصت حمایتی دولت خوانده افزود که تنها شرکتهای خواهند توانست از این امتیاز بهرمند شوند که در دوماه پیشرو به منظور تادیه مالیات و تمدید جواز به وزارت مالیه مراجعه کنند.

در همین حال عبدالحبیب زدران رییس عواید وزارت مالیه معاف جرایم مالیاتی شرکت های تجاری را برنامه ای خواند که به هدف حمایت از سکتور خصوصی و تشویق برای مالیه دهی روی دست گرفته شده که تاکنون بیش از 8 هزار شرکت تجاری ازبرنامه بهره گرفته اند.

او گفت که حکومت همچنان به منظور حمایت بیشتر  از تولیدات داخلی در 50در صد کاهش در اصل مالیات پرداختی شرکت ها نیز به میان آورده است.

آقای ضدران شرکت های را که با وجود برنامه های حمایتی یاد شده برای تادیه مالیات وتمدید جوازشان  حاضر نمی شوند به لغو جواز، ممنوع الخروجی و معرفی به ارگان های عدلی و قضایی هشدار داد.

با این وجود خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان برنامه معاف 95 در صد جرایم مالیاتی شرکت های تجاری از سوی دولت را اقدام نیک در حمایت از سکتور خصوصی خواند.

آقای الکوزی گفت که با اجرای این برنامه هزاران شرکت تجاری و تولیدی که درسالیان گذشته به دلیل جرایم مالیاتی از کار افتاده بودند دوباره به کار آغاز کرده و تولیدات داخلی را رونق بیشتر خواهد داد.

95 درصد جرایم مالیاتی شرکت های تجاری معاف می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد