-درصد-مردم-افغانستان-بیکار-اند-حکومت-کمتر-از-درصد-بودجه-اش-را-مصرف-کرده-است

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند؛ مسئولان نهادهای حکومتی بی‌کفایت اند و به همین دلیل بودجه سالانه خود را به مصرف رسانده نمی‌توانند، به اساس امار وزارت مالیه در سال جاری ۳۵ درصد بوجه سالانه حکومت به مصرف رسیده است.

به گزارش افغان خبر؛ شماری از اعضای مجلس نمایندگان در جلسه عمومی امروز (دو شنبه 3 عقرب) گفتند؛ بیکاری و فقر در سراسر کشور به اوج خود رسیده است و سران حکومت وحدت ملی درگیر منازعات خود هستند.

عثمانی فراهی نماینده مردم فراه در مجلس نمایندگان گفت؛ در حال حاضر 40 درصد مردم کشور بیکار هستند و بودجه سالانه حکومت بیش از 35 درصد به مصرف نرسیده است. او افزود؛ اگر مسئولان نهادهای دولتی توان کار کردن و مدیریت را ندارند چرا از وظیفه خود کنار نمی‌روند.

فراهی گفت؛ داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی در دوران کاروزار انتخابات می‌گفتند که امنیت را در کشور به وجود میاورند و بیکاری را از بین میبرند اما حالی به قدرت رسیده اند و همه چیز را فراموش کرده و به فکر منافع شخصی خود شان هستند.

صادقی زاده نیلی نماینده مردم دایکندی گفت؛ حکومت وحدت ملی یک توافق نامه را با جامعه جهانی امضاء کرده است که در افغانستان امنیت است و باید مهاجرین افغان به کشور بازگردد.. آقای نیلی بیان داشت؛ آیا سر بریدن و گروگان گیری و کشتار مردم به جرم عزاداری و همچنان کشتار مردم در اعتراض مدنی امنیت است؟ که سران حکومت وحدت ملی خاک به چشم جهانیان میکنند.

او گفت؛ در 16 ولایت کشور اکنون جنگ جریان دارد و هر روز ده‌ها جوان این کشور کشته میشوند، سران حکومت با کدام منطق می‌گویند؛ امنیت در کشور برقرار است.

از سوی دیگر نفیسه عظیمی یکی دیگر از وکلای مردم در مجلس نمایندگان گفت؛ صدها بست خالی در نهادهای حکومت وجود دارد و هزارها جوان در سطح کشور بیکار هستند اما حکومت تمایل به حل مشکل بیکاری در کشور ندارد و نمی‌خواهد که این بست ها تکمیل شود.

خانم عظیمی افزود؛ شماری از وکلا بالای وزارت خانه‌ها فشار وارد میکنند تا افراد وابسته به آنها را به کار گمارند. او افزود؛ افراد تحصیل کرده و لایق به کار گماشته نمی‌شود تا زمانی که واسطه نداشته باشد.

این نمایندگان گفتند عدم توافق در سطح رهبری حکومت وحدت ملی، عامل بیکاری و فقر در کشور است و آنان بیان کردند باید توافق نامه حکومت وحدت ملی عملی شود.

40 درصد مردم افغانستان بیکار اند /حکومت کمتر از 35درصد بودجه اش را مصرف کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد