-قرار-داد-شبکه-آبیاری-از-سوی-وزارت-زراعت-به-امضاء-رسید

۱۷ پروژه شبکه آبیاری به ارزش ۱۱۹ میلیون افغانی از سوی وزارت زراعت وآبیاری با نمایندگان سه ولایت کشور به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، عبدالقدیر جواد معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز (شنبه 12 حمل) در جمع خبرنگاران گفت: 17 پروژه شبکه آبیاری به ارزش 119 میلیون افغانی در سه ولایت کشور از سوی وزارت زراعت تطبیق میشود که با عملی شدن این 17 پروژه آبیاری 15 هزار جریب زمین زراعتی تحت آبیاری قرار خواهد داد.

آقای جواد گفت؛ پروژه های نامبرد در ولایت‌های لوگر، پروان و کابل عملی میشود، 6 پروژه ان در ولسوالی های ده سبز و قره باغ کابل، 7 پروژه ان در ولسوالی های بگرام و چاریکار مرکز ولایت پروان عملی میشود و 4 پروژه دیگر ان در ولایت لوگر اختصاص داده شده است.

 معین وزارت زراعت افزود: این شبکه های آبیاری به ارزش مجموعی نزدیک به ۱۱۹ میلیون افغانی از بودجه انکشافی وزارت زراعت احداث میشود. با تکمیل شدن کار این پروژه ها بیش از ۱۵ هزار جریب زمین زراعتی آبیاری میگردد و بیش از( ۶۳۶۸۰ ) روز کاری برای مردم محل فراهم میگردد. در مجموع بیش از سه هزار خانواده در ساحات تحت تطبیق این پروژه ها از آن بهره مند می گردند".

آقای جواد خاطر نشان ساخت که با عملی شدن این پروژه ها تا ۴۰% از ضایعات آب در ولایت های نامبرد جلوگیری میگردد و درکنار آن حدود ۲۰% در افزایش محصولات زراعتی و تا ۱۵% ساحات سبز افزایش میاید.

از سوی دیگر عبدالقاهر رئیس انجمن سه ولایت (پروان، کابل و لوگر) گفت؛ مردم و دولت از دهقانان حمایت نمی‌کند و اگر دهقنانان کشور حمایت شوند، میتوانند تمام نیازمندی محصولاتی که از خارج وارد میشود برطرف سازد.

عبدالقاهر افزود؛ دولت همه ساله در زمینه واردات محصولات کشاورزی از خارج کشور با مشکل مواجه میشود و برای حل این مشکلات باید حمایت از کشاورزان صورت گیرد.

این نماینده مردم بیان داشت؛ مردم از پروژه های وزارت زراعت، آبیاری و مالداری حمایت می‌کنند و پروژه های این نهاد دولتی برای بهبود اقتصاد کشور بنیادی بوده است.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری همه ساله پروژه های زیاد را در زمینه رشد زراعت در کشور عملی می‌کند که این 17 پروژه انکشافی اولین پروژه های سال جدید می‌باشد.

17 قرار داد شبکه آبیاری از سوی وزارت زراعت به امضاء رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد