-قرارداد-انکشافی-به-ارزش-میلیون-افغانی-امضا-شد

وزیر احیا و انکشاف دهات ۲۳ قرارداد انکشافی به ارزش بیش از ۵۰۳میلیون افغانی را با شرکت های خصوصی به امضا رسانید.

به گزارش افغان خبر: نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات امروز شنبه (8عقرب) در کابل بیان داشت که این پروژه ها در 13 ولایت کشور عملی میشود.

از مجموع این پروژه‌ها ۳ پروژه‌ی آن در زمینه آب‌رسانی و ۲۰ پروژه‌ی دیگر آن در بخش‌های سرک‌سازی و پروژه‌های حفظ و مراقبت، عملی می‌شود که با تطبیق این پروژه‌ها تعداد ۱۰۲ هزار و ۶۹۹ خانواده روستایی از آن مستفید می‌شود.

این پروژه های انکشافی در ولایات (بغلان، بدخشان، فراه، بامیان، لوگر، سمنگان، پنجشیر، غور، تخار، دایکندی، پکتیار و نورستان) اجرا میشود.

از سوی هم برنامه میثاق شهروندی که بیشترین نقش را در عملی سازی آن وزارت احیا و انکشاف دهات دارد در ماه حمل سال 1396 خورشیدی آغاز خواهد شد.

این برنامه در ده سال آینده در سراسر کشور عملی میشود.

به گفته وزیر احیا و انکشاف دهات، مراحل مقدماتی کار برنامه میثاق شهروندی که استخدام کارمند در روستاها و دیگر کارهای ابتدایی آن می‌باشد، در حال حاضر جریان دارد که تا اخیر امسال این مراحل تکمیل می‌شود.

به گفته مسوولان، برنامه میثاف شهروندی اولین برنامه بین‌الوزراتی است در شهرها و روستاها اجرا می‌شود و این برنامه جایگزین برنامه همبستگی ملی که از سال ۲۰۰۳ به این‌سو از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات عملی می‌شد، شده است.

وزیر احیا و انکشاف دهات همچنان تصریح کرد که شرکت های قراردادی که پروژه های انکشافی شان را به موقع انجام ندهند یا از مواد توافقنامه تخطی کنند جریمه میشوند.

وی گفت که در سال جاری این وزارت 45میلیون دالر از این طریق درآمد داشته است.

23 قرارداد انکشافی به ارزش 503میلیون افغانی امضا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد