-هزار-تن-از-تورخم-وارد-کشور-شدند

کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجران ا.ا می‌گوید که از هفدهم ماه سپتامبر سال جاری تا کنون ۲۰۰ هزار مهاجر اخراج شده از پاکستان، از مرز تورخم وارد کشور شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ این کمیسیون امروز (دوشنبه، 15 عقرب) در ایکس نگاشته است که در این مدت 35 هزار خانواده شامل 200 هزار نفر از مرز تورخم وارد کشور شده‌اند.

این کمیسیون اعلام کرده که تنها از اول ماه نوامبر تا امروز، ۱۵ هزار و ۲۷۰ خانواده از طریق گذرگاه تورخم به کشور بازگشته‌اند‌.

این در حالی است که پاکستان برای بیش از ۱.۷ میلیون مهاجر و پناهجوی «غیرقانونی» تا اول نوامبر مهلت داده بود که آن کشور را ترک کنند. با پایان این مهلت، پولیس آن کشور روند بازداشت و اخراج مهاجران و پنا‌جویان را آغاز کرده و هزاران مهاجر افغانستان از این کشور به گونه‌ای اجباری اخراج شده‌اند.

با آغاز روند اخراج مهاجران افغان از پاکستان، مقام‌های امارت اسلامی کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجران اخراج شده ایجاد کرده است. حکومت سرپرست در کنار این کمیسیون برای رسیدگی به مشکلات مهاجران اخراج شده افغان از پاکستان چندین کمیته نیز ایجاد کرده است.

دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد که مسوولیت کمیته جلب و جذب کمک‌ به مهاجران اخراج شده را بر عهده دارد، به تازگی با سفیر چین در کابل، پیرامون وضعیت مهاجران دیدار و گفتگو کرده است.

200 هزار تن از تورخم وارد کشور شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد