طی-شبانه-روز-گذشته-بیش-از-هزار-مهاجر-وارد-کشور-شدند

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان ا.ا گفته است که در یک شبانه روز گذشته از طریق گذرگاه تورخم بیش از ۵۶ هزار مهاجر اخراج شده از پاکستان وارد کشور شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امروز (شنبه، 13 عقرب) در ایکس به نقل از آمریت کمیته تثبیت و استقبال مهاجران در مرز تورخم نگاشته است که ۵۶ هزار و ۸۷۲ مهاجر افغان مقیم پاکستان، از نیمه شب جمعه الی بامداد امروز به کشور بازگشت کرده‌اند.

این وزارت نگاشته که بر اساس معلومات کمیته تثبیت و استقبال تورخم، 7 هزار و 109 خانواده که شامل 56 هزار و 872 تن بودند، به گونه‌ای اجباری از پاکستان برگشت نمودند و پس ازثبت در این کمیته جهت دریافت کمک به دفتر سازمان بین المللی مهاجرت معرفی شده‌اند.

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در پیامی دیگر در ایکس نگاشته است که ۱۲ هزار مهاجران اخراج شده از پاکستان، از طریق مرز اسپین بولدک ولایت قندهار به کشور برگشته و ثبت و بایومتریک شده اند.

این وزارت گفته است که کمیته ثبت عودت کنندگان در گذرگاه اسپین بولدک روز گذشته (جمعه، 12 عقرب) به کار آغاز کرده و در جریان یک روز گذشته، هزار و ۱۳۲ خانواده را که شامل ۱۲ هزار نفر می‌شود، ثبت کرده است.

به گفته این وزارت، کمیته اطلاعات و آگاهی کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجرین در مرز تورخم ولایت ننگرهار  برای بیش از 66 هزار مهاجر اخراج شده از پاکستان امروز غذای پوخته شده شامل نان خشک، گشت، برنج و آب معدنی توزیع کرده است.

وزارت امور مهاجرین به نقل از کمیته‌ ترانسپورت کمیسیون عالی رسیدکی به مشکلات مهاجران اخراج اجباری در مرز تورخم گفته است که روز گذشته هزار خانواده در ولایت‌های مختلف به مناطق شان منتقل شده‌اند.

این در حالی است که با پایان مهلت پاکستان برای اخراج اجباری مهاجران و پناهجویان غیر قانونی، هزاران مهاجر افغان به کشور بازگشت کرده‌اند.

طی شبانه روز گذشته بیش از 56 هزار مهاجر وارد کشور شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد