-پروژه-عام-المنفعه-در-بغلان-به-بهره-برداری-سپرده-شد

۱۳ پروژه عام المنفعه از سوی برنامه ملی میثاق شهروندی در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان برای اولین بار پس از تکمیل کار به بهره برداری سپرده شد.

به گزارش افغان نیوز: این پروژه های عام المنفعه که اکنون برای مردم سهولت های فراوانی را ببار آورده است شامل 55 حلقه چاه نیمه عمیق، شبکه آب آشامیدنی صحی، کانال آبیاری بطول 1695 متر و دیوار محافظوی بطول 465 متر میباشد که در سطح 13 شورای انکشافی این ولسوالی عملی گردیده است.

انجنیر اول خان احمدزی، رئیس احیا و انکشاف دهات بغلان در جریان افتتاح این پروژه ها گفت، از این طریق مشکلات 2312 خانواده در بخش های آب آشامیدنی صحی، آبیاری زمین های زراعتی و تخریبات سیلاب برطرف گردیده است.

به گفته رئیس احیا و انکشاف دهات بغلان، این پروژه ها بر اساس اولویت بندی مردم انتخاب گردیده و به نظارت دوامدار انجنیران مؤظف و با کیفیت بلند تطبیق شده است.

همچنان انجنیر محمدآقا لطیفی مسؤل ولایتی برنامه ملی میثاق شهروندی بغلان در جریان بهره برداری این پروژه ها گفت، برنامه ملی میثاق شهروندی در سطح ولسوالی های بغلان مرکزی، گذرگاه نور، دهصلاح، پلحصار و پلخمری فعالیت دارد که در حال حاضر کار ساخت عملی 150 پروژه در این ولسوالی ها جریان دارد که از این میان 105 پروژه آن در ولسوالی بغلان مرکزی می­باشد.

بهرام الدین و سرباز دو تن از باشندگان ولسوالی بغلان مرکزی از عملی شدن پروژه ها در سطح قریه های شان ابراز خرسندی میکنند.

وى می گویند؛ پیش از این نبود آب آشامیدنی صحی، تخریبات دوامدار سیلاب ها و نارسایی آب برای زراعت شان از چالش های بود که آنان را متضرر میساخت.

به گفته وى؛ اکنون با بر طرف شدن این مشکلات امید وار شده اند که در آینده از زمین های زراعتی شان محصولات خوبی بدست بیاورند و امراضی که پیش از این بنابر نبود آب آمیدنی صحی دامنگیر کودکان شان بود نیز از میان برداشته میشود.

قابل یاد آوریست که این 13 پروژه مبلغ 19 ملیون و 900 هزار افغانی با سهم ده درصد مردم هزینه برداشته است و از این طریق 8858 روز کاری نیز برای باشندگان محل فرصت کاری ایجاد گردیده است.

13 پروژه عام المنفعه در بغلان به بهره برداری سپرده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد