آب-زیر-زمینی-کابل-در-حال-خشک-شدن-است

رئیس موسسه انکشافی روانی – اجتماعی فکر گفت که آب های زیر زمینی کابل از سال جاری نسبت به سال گذشته ده متر پایین تر رفته و تا ۵ سال دیگر خشک خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: صمیم هوشمند، رئیس موسسه انکشافی روانی – اجتماعی فکر گفت: هر روز در کوچه و کنار سرک چاه های عمیق آب حفر می گردد و آب که سرمایه ملی است به شکل غیر قانونی مورد استفاده قرار میگرد اما حکومت در خواب غفلت بوده و هیچ  برنامه کارا در این زمینه ندارد.

به گفته هوشمند اگر دولت از حفر چاه های عمیق آب جلوگیر نکند، آب های زیر زمینی کابل تا 5 سال دیگر خشک و غیر قابل استفاده خواهند شد. این در حالیست که اداره محیط زیست افغانستان نیز در این زمینه نگرانی کرده و گفته است که آب های زیر زمینی کابل از سال جاری نسبت به سال گذشته ده متر پایین تر رفته است.

این آگاه محیط زیست گفت: مردم و دولت باید در کنار هم برای بهبود وضعیت آب و هوای کابل تلاش کنند و آلودگی هوا نیز بزرگترین تهدید جان باشندگان کابل است.

نتیجۀ این تحقیق که در 22 ناحیه شهر کابل صورت گرفته است، نشان میدهد که ده درصد آب کابل به نیترات و نیتریت آلوده است. در این تحقیق آمده است که یک سوم آب کابل آلوده و غیر قابل استفاده بوده که سبب امراض مختلف می گردد.

صمیم هوشمند رئیس موسسه انکشافی روانی – اجتماعی فکر گفت: آلودگی هوای کابل هر روز افزایش پیدا می کند و حکومت برای جلوگیری از آلودگی هوا هیچ برنامۀ را روی دست ندارد.

آب زیر زمینی کابل در حال خشک شدن است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد