آخندزاده-ایجاد-نمایشگاه‌ها-در-رشد-صنایع-افغانستان-کمک-می‌کند

مسوولان وزارت صنعت و تجارت از برگزاری نمایش‌گاه تولیدات داخلی افغانستان در ازبیکستان خبرداده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالسلام جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت ا.ا امروز ( یک‌شنبه، ۱۰ سرطان) با ارسال ویدیویی به رسانه‌ها گفته  که قرار است نمایشگاه سه‌ روزه تولیدات داخلی افغانستان به تاریخ دوم جولای سال روان میلادی در تاشکند پایتخت ازبیکستان برگزار شود.

آقای آخندزاده افزوده است که این نمایشگاه به منظور بازاریابی محصولات تولیدی افغانستان، توسعه روابط تجاری میان دو کشور و حمایت از سکتور خصوصی برگزار می‌شود.

به گفته‌ی سخنگوی وزارت صنعت و تجارت در این نمایشگاه ۲۵۰ تاجر افغان قالین، صنایع دستی، سنگ‌های قیمتی، میوه خشک و بسیاری از محصولات دیگر را به نمایش خواهد گذاشت.

او در این ویدیو از تمام تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی خواست که در این نمایشگاه اشتراک و محصولات شان را به نمایش بگذارند.

در همین رابطه، کارشناسان مسایل اقتصادی می‌گویند که حضور تولیدات افغانستان در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند به صادرات کشور مفید باشد و زمینه کار به شهروندان ایجاد خواهد شد.

عبدالبصیر رشتیا، کارشناس مسایل اقتصادی در رابطه به برگزاری این نمایشگاه به آژانس افغان نیوز گفت که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها در بیرون از کشور می‌تواند روابط دو کشور را از لحاظ اقتصادی و سیاسی بهتر نماید.

آقای رشتیا افزود که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها در خارج از کشور می‌تواند به تبادل اطلاعات فنی و تجارتی و گسترش مبادلات تجاری، معرفی آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی، گسترش همکاری‌های ملی و بین‌المللی، فراهم شدن تسهیلات، رشد بخش‌های مختلف اقتصادی، معرفی کالاها و انکشاف صادرات موثر واقع شود.

از سوی هم، ظاهر بهزاد، کارشناس مسایل اقتصادی و استاد دانشگاه در این رابطه گفت که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها در خارج از کشور می‌تواند محصولات داخلی کشور را بهتر معرفی نماید و زمینه صادرات به کشورهای منطقه و جهان افزایش بدهد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان-ترکمن در ماه مارچ سال جاری در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان نیز با حضور برخی مسوولان اقتصادی ترکمنستان و افغانستان گشایش یافته بود که محصولات داخلی کشور به مدت سه روز به نمایش گذشته شده بود.

آخندزاده: ایجاد نمایشگاه‌ها در رشد صنایع افغانستان کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد