آخندزاده-در-نشست-۶-جانبه-ازبیکستان-اشتراک-کرد

وزارت ترانسپورت و هوانوردی ا.ا می‌گوید که سرپرست این وزارت به هدف پیوستن افغانستان به دهلیز ۶ جانبه اقتصادی ازبیکستان اشتراک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ حمیدالله آخندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در رأس یک هیأت در نشست شش‌جانبه میان کشورهای افغانستان، روسیه، بلاروس، پاکستان، قزاقستان و اوزبیکستان اشتراک و در باره توسعه انتقالات از مسیر دهلیز شش‌جانبه میان این کشورها بحث کرده است.
بر اساس خبرنامه، این وزارت می‌گوید،  آخوندزاده به‌هدف پیوستن افغانستان به دهلیز شش‌جانبه روز گذشته به کشور اوزبیکستان سفر کرده است.
به گفته این وزارت، سرپرست این وزارت، در حاشیه این نشست با وزیر ترانسپورت و نماینده ویژه اوزبیکستان برای افغانستان و معینان وزارت ترانسپورت و هوانوردی کشورهای روسیه و بلاروس نیز دیدار و گفتگو کرده است.

در همین رابطه، وزارت صنعت و تجارت، می‌گوید که نشستی بین‌الوزراتی را به هدف اجندای نشست دو جانبه و سه جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان برگزار کرده است.
 این نشست بین‌الوزارتی که به‌ سرپرستی نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و با اشتراک نمایندگان وزارت‌های امورخارجه، معادن و پترولیم، زراعت و مخابرات، بانک مرکزی و اداره خط‌آهن برگزار شده بود، در پیوند به آجندای نشست‌های دوجانبه و سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان گفتگو شده است.
بر اساس خبرنامه این وزارت، سرپرست وزارت صنعت و تجارت نشست‌های آینده را برای گسترش روابط تجارتی و فراهم‌سازی سهولت‌های ترانزیتی مهم دانسته و تأکید کرده است، باید از این نشست‌ها نتیجه خوبی حاصل شود.

با این حال، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان در دیدار با شاه‌زلینا خواستار سرمایه‌گذاری، تجاران مالیزیایی در افغانستان شده است.
 وزارت صنعت و تجارت ا.ا می‌گوید، نورالدین عزیزی سرپرست این وزارت در دیدار با هیأت اعزامی از کشور مالیزیا به سرپرستی داکتر شاه‌زلینا، نماینده نخست‌وزیر این کشور با تأکید بر افزایش سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای منطقه در افغانستان؛ از سرمایه‌گذاران مالیزیا خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.
این وزارت می‌‌افزاید، در این دیدار در مورد روابط تجاری دوجانبه، برگزاری کنفرانس تواصل تجارتی جهت تقویت روابط تجارتی دو کشور و ایجاد بازار برای محصولات افغانستان از جمله قالین، پنبه و سنگ‌های معدنی در مالیزیا، نیز گفت‌وگو شده است.

آخندزاده در نشست ۶ جانبه ازبیکستان اشتراک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد