آغاز-استخراج-مجدد-نفت-دریایی-آمو

مقام‌های وزارت معادن و پطرولیم از روند مجدد استخراج نفت دریایی آمو خبر داده می‌گویند که این شرکت طرف قرارداد با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۴۸میلیون دالر شروع به کار نموده است.

به گزارش افغان نیوز؛  مقام‌های این وزارت امروز (یک‌شنبه، ۱۸ سرطان) در نشست خبری گفتند که استخراج نفت در یایی آمو از چاه تازه افتتاح شده در ولایت سرپل، روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ تن تیل استخراج می‌گردد.

شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم گفت که با یک شرکت چینی روی استخراج نفت به تفاهم رسیده است.

به گفته او قرارداد استخراج نفت با شرکت چینی به مدت ۲۵ سال عقد گردیده که این شرکت در سال نخست به مبلغ ۱۴۸میلیون دالر سرمایه گذاری می‌کند.

دلاور افزود که ۵۰ هزار هکتار زمین در سه ولایت جوزجان، سرپل و ولایت فاریاب به این شرکت تحویل داده شده که کرایه نخستین آن از هر هکتار زمین یک دالر و به زمان استخراج نفت، به ۴۰ دالر خواهد رسید.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم تصریح کرد که در حال حاضر هفت چاه نفت مورد استخراج قرار گرفته که به صورت مجموعی ۳۵۰ الی ۴۰۰ تن نفت از آنها استخراج می‌گردد.

به گفته او، تا پایان قرارداد ۱۶ چاه نفت حفر و مورد استخراج قرار خواهد گرفت.

دلاور می‌گوید که چاه نفت قشقری ولایت سرپل به عمق ۱ هزاد و ۷۸۲ متر که به تازگی افتتاح گردیده، روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ تن نفت استخراج می‌گردد.

مقام‌های وزارت معادن و پترولیم افزودند که روز گذشته پایپ‌لاین انتقال گاز شبرغان به مزارشریف به هزینه مجموعی بیش از ۶۰۰ میلیون افغانی به مدت سه سال وصل گردید.

به گفته آنان، این پایپ لاین گاز قابلیت انتقال ۴۰۰هزار متر مربع گاز را در هر ۲۴ ساعت دارد.

 

 

آغاز استخراج مجدد نفت دریایی آمو

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد