آغازطرح-و-دیزاین-برای-ایجاد-مجموعه-اداری-در-دارالامان-کابل

وزیر شهرسازی و مسکن در حضور داشت رئیس جمهور غنی، قرارداد طرح و دیزاین انجنیری مجموعه اداری در ساحه دارالامان را با نماینده شرکت بین المللی خطیب العالمی به امضا رساند.

به گزارش افغان نیوز: در این مراسم در ارگ برگزار شد و در آن شماری از مسئولان سکتور اقتصادی و نمایندگان سکتور خصوصی نیز حضور داشتند، سید سعادت منصور نادری انسجام در عرصه ارائه خدمات از سوی ادارات، ایجاد سهولت ها برای مردم، ایجاد کار و تحرک اقتصادی را از مزایای این پروژه دانست و در مورد اهمیت آن صحبت کرد.

وزیر شهرسازی و مسکن با اشاره به اهمیت تاریخی ساحه دارالامان گفت: امروز برای برآورده ساختن یکی از آروزهای شاه امان الله خان بنیان گذار افغانستان نوین گردهم آمده ایم.

او افزود که وزارت شهرسازی و مسکن در کنار بازسازی قصر تاریخی دارالامان آماده است تا این ساحه را به شکل عصری بازسازی کند و آرمان های شاه امان الله غازی را برآورده سازد.

نادری با اشاره به توجه رئیس جمهور پس از به میان آمدن حکومت وحدت ملی به ساحه دارالامان گفت: "حکومت تصمیم گرفته است تا بخاطر ارائه خدمات به موقع و ازمیان بردن پراکندگی ادارات دولتی از نگاه موقعیت و همچنان تامین بیشتر امنیت و از میان برداشتن ازدهام شهری، اکثریت ادارات دولتی و وزارت خانه ها را به ساحه دارالامان انتقال بدهد".

به همین منظور قرارداد طرح و دیزاین انجنیری این کمپلکس اداری در صدها جریب زمین با یکی از شرکت های با اعتبار بین المللی “خطیب العالمی” به امضأ می رسد که طی مدت دوسال کار طرح و دیزاین آن تکمیل و برای آغاز کار عملی آماده می شود.

وی افزود، انتقال وزارت خانه ها و ادارات دولتی به ساحه دارالامان باید با درنظرداشت زمان و در چارچوب یک برنامه مشخص انجام شود، به همین خاطر برای ساخت این کمپلکس بزرگ به پلان جامع و طرح مناسب ضرورت بود، تا جوابگوی نیازمندی های امروز و فردا باشد.

شرکت بین المللی خطیب العالمی که مسئولیت طرح و ایزان این کمپلکس را به عهده گرفته است در ۳۴ کشور جهان سابقه کاری دارد.

رمضان الحرب معاون شرکت بین المللی خطیب العالمی صحبت کرد و گفت که پیش از این شرکت آنها بالای چندین پروژه در افغانستان کار را آغاز کرده اند.

رمضان الحرب گفت که می خواهد با عملی نمودن این پروژه مهم در بازسازی افغانستان نقش مثبت ایفا نماید.

او افزود: "ما ماستر پلان سابقه این ساحه را ارزیابی می کنیم، آنرا انکشاف می دهیم و در مطابقت به معیارهای بین المللی برای آن ماستر پلان جدید طرح می نمائیم".

او به رئیس جمهوری و افغان ها اطمینان داد که با درنظرداشت ظرفیت و نیازمندی های وزارت ها، این ساحه را به گونه معاصر و معیاری دیزاین خواهند کرد که از نگاه کیفیت و مصئونیت با استندردهای بین المللی عیار باشد.

آغازطرح و دیزاین برای ایجاد مجموعه اداری در دارالامان کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد