حزب-کنگره-ملی؛-برای-فدرالی-شدن-نظام-سیاسی-افغانستان-تلاش-دارد

حزب کنگره ملی افغانستان نظام کنونی را غیرقابل قبول خوانده و اقدام به تغییر نظام متمرکز کنونی به نظام فدرال کرده است.

عبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی افغانستان امروزسه شنبه (30 – جوزا)، طی مصاحبه ی به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ نظام کنونی و وضعیت حاکم در کشور مشروعیت نداشته و پاسخگوی مشکلات مردم افغانستان نیست.

رهبری حزب کنگره ملی افغانستان، کمپاین جمع آوری امضاء برای تغییرنظام متمرکز به فدرالی شدن نظام را آغاز کرده است.

پدرام بیان میدارد، با توجه به ویژگی های جغرافیایی و فرهنگی افغانستان تنها نظام فدرال میتواند که پاسخگوی مشکلات کنونی دولت افغانستان باشد.

حزب کنگره ملی افغانستان کمپاین جمع‌آوری امضاء برای تغییر نظام متمرکز کنونی به‌نظام فدرالی را آغاز کرده است.
اعضای این حزب می گویند، از امروز رسماً در سراسر کشور با دست زدن به حرکت‌های مدنی برای تغییر نظام سیاسی وارد عمل خواهند شد.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان تاکید میکند که با فدرالی شدن نظام، مشکلات اقتصادی، فرهنگی و امنیتی کشور نیز حل خواهد شد.

پدرام همچنان با امضا بیان نامه این حزب، عملا کمپاین جمع‌آوری امضاء برای تغییر نظام کنونی به فدرالی را آغاز و ازهواداران خود خواست که در این مبارزه حزب کنگره ملی افغانستان را یاری کنند. 

پدرام تصریح کرد که برای تغییر نظام سیاسی، آنان به‌عنوان شهروندان این کشور از روش‌های مدنی کار خواهند گرفت و در مراحل بعدی خواستار رفراندم و رای مردم خواهند شد
او اضافه کرد، با جریان‌های بین‌المللی که در سیاست کشور نقش پر رنگ دارند نیز به مذاکره جهت فدرالی شدن نظام کنونی خواهند پرداخت

آقای پدرام تغیر درمهره ها و جا بجا کردن افراد را در ارگان های دولتی نا درست خوانده و خواهان تغییرات بنیادی در نظام شده است
پدرام، نداشتن سیاست روشن دولت در قبال کشورهای خارجی را از دیگر مشکلات نظام متمرکز عنوان کرده می افزاید؛ درافغانستان سیاست خارجی مدون و روشن وجود ندارد و افراد براساس سلیقه‌های شخصی خود سیاست خارجی کشور را تعیین می‌کنند.
این درحالی است که حزب کنگره ملی افغانستان خواستار تغییر نظام کنونی به نظام فدرال شده است.

 اما؛ شماری ازمسوولان بلند پایه  حکومت وحدت ملی از جمله رئیس اجرائیه  و نماینده ویژه سابق رئیس جمهوردرامور اصلاحات و حکومت داری خوب، نیزاز متمرکز بودن قدرت در دولت افغانستان انتقاد دارند.

حزب کنگره ملی؛ برای فدرالی شدن نظام سیاسی افغانستان تلاش دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد