آمادگی-جاپان-برای-کمک-به-زلزله‌زدگان-افغانستان

جاپان اعلام کرده است که برای کمک به زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا، خوست و ننگرهار افغانستان آمادگی می‌گیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری رویترز گزارش داده که سیجی کیهارا، عضو کابینه حکومت جاپان در یک نشست خبری گفته است که دولت این کشور در حال هماهنگی و آمادگی برای کمک به زلزله‌زدگان افغانستان است.

این مقام جاپانی گفته است که دولتش در حال هماهنگی اقدامات برای ارائه کمک‌های فوری لازم و ارزیابی وضعیت برای درک نیازهای آسیب‌دیدگان است.

این در حالی است که زلزله شب چهار شنبه، 1 سرطان در ولایت‌های پکتیکا، خوست و ننگرهار حسارات جانی و مالی فروان بر جا گذاشته است.

مسولان محلی در پکتیکا نیز روز گذشته گفتند که این زمین‌لرزه تنها در دو ولسوالی این ولایت بیش از یک هزار کشته و یک هزار و ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

خبرگزاری باختر به نقل از رییس اطلاعات و فرهنگ پکتیکا گفته است که تنها در ولسوالی‌های برمل و گیان بیش از یک‌ هزار نفر کشته و بیش از یک هزار و 500 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان صحی جهان با توجه به مشکلات کمک‌رسانی و وسعت مناطق زلزله‌زده در ولایات خوست، پکتیکا و ننگرهار گفته است که احتمال دارد آمار قربانیان این حادثه بیشتر از ۱۰۰۰ نفر باشد.

پیش از این اتحادیه اروپا و هلال احمر ایران هم برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کرده بودند.

آنتونی بلینکن و آنالنا بربوک، وزیران خارجه امریکا و آلمان نیز اعلام کردند که کشورهای شان در همکاری با سازمان‌های بین المللی کمک‌های بشردوستانه را به خاطر زلزله روز چهارشنبه به افغانستان ارسال می‌کنند.

وزیر خارجه امریکا گفت که این زلزله وضعیت بشری را در افغانستان وخیم‌تر خواهد ساخته است.

بلینکن در توییتی زلزله در افغانستان را «تراژدی عظیم» توصیف کرد و همدردی خود را با مردم افغانستان ابراز داشت.

او در مورد کمک‌های امریکا به زلزله‌زدگان نوشت: «امریکا با سازمان‌های خیریه همکار برای ارسال کمک‌های طبی به آسیب‌دیدگان کار می‌کند».

آمادگی جاپان برای کمک به زلزله‌زدگان افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد