آمادگی-شاروالی-کابل-برای-فصل-نهال‌شانی

شاروالی کابل از آمادگی‌هایش برای غرس ۱۲۰۰۰۰ نهال، بسترسازی و ‌کاشت چمن در ‌پارک‌ها و‌ گلدان‌ها به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، امروز پنج‌شنبه(21، دلو) به نقل از شاروالی کابل، نوشته است: «آمادگی برای غرس ۱۲۰۰۰۰ نهال در ۲۲ نواحی شهر، چیدمان ۵۰۰۰۰ گلهای فصلی در گلدان‌ها، تولید و تکثیر قلمه ‌و تخمیانه جات گونه‌های‌ نباتی تزئینی به تعداد ۳۰۰۰۰۰ و بسترسازی و‌کاشت چمن در ‌پارک‌ها و‌ گلدان‌ها به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع گرفته شده است.»

آقای سمنگانی همچنان افزوده است که در سال آینده تا ۲۰ باب گل‌خانه در سطح شهر کابل و یک باب دیگر‌ در شهر جلال آباد ساخت و ساز می‌نماییم. پروژه حفر ۹ حلقه چاه‌های عمیق در نواحی ۱،۷،۸،۱۰،۱۱،۱۲،۱۳،۱۵،۱۷ و یک حلقه چاه ۱۲ انچ برمه‌یی به عمق ۱۵۰ متر در تپه پغمان تطبیق می‌شود.

دو روز قبل، عبدالرحمن رشید؛ وزیر زراعت، آبیاری و مالداری طالبان از آغاز کمپاین نهال شانی در ولایت‌های گرم‌سیر خبر داد و گفت که ۲۵ میلیون نهال‌های مثمر و غیر مثمر در سرتاسر کشور غرس می‌شود. ۶.۲ میلیون آن از قوریه‌های وزارت زراعت، ۱۴.۴ میلیون آن از انجمن قوریه‌داران و ۴.۴ ملیون آن از سکتور خصوصی به دست می‌آید.

وی همچنان افزود که توزیع بیش از هزار بسته باغداری برای تشویق باغداران و آموزش و ارتقای ظرفیت ۱۶ هزار باغدار و کارمند ترویجی در ۱۶ ولایت کشور، شامل برنامه‌های سال آینده وزارت زراعت، آبیاری و مالداری است.

احداث ۴۸۴۰ جریب باغ‌های خرما، شکرپاره، آلو بخارا، سیب، انار، انگور و گیلاس در‌ ولایات مختلف، همچنان اعمار ۷۴ باب سلفر هاوس جهت پروسس و خشک‌نمودن شکرپاره در میدان وردک و بامیان و ایجاد ۲ فابریکه پروسس و بسته‌بندی میوه‌جات در فراه و قندهار نیز از پلان‌های وزارت زراعت در سال آینده است.

آمادگی شاروالی کابل برای فصل نهال‌شانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد