آمارکودکان-زیر-خط-فقر-در-افغانستان-سه-درصد-افزایش-یافته-است

در بررسی تازه یونسف (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل) عنوان شده است که با افزایش جنگ و ناامنی، شمار کودکان زیر خط فقر از ۳۵.۸ درصد به ۳۹.۱درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز:  یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید که برنامه پنج ساله‌اش برای سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ در افغانستان را بازنگری می‌کند.

یونیسف در بخش‌های بهداشت، آموزش و پرورش، حفظ الصحه، تهیه آب اشامیدنی، محو فلج کودکان و تغذیه کودکان فعالیت دارد.به همین لحاظ از دولت افغانستان خواسته بود تا گزارشی را برای تجدید شاخص‌های این سازمان آماده کند..

در بخشی از گزارش که به سازمان ملل سپرده شد، دولت افغانستان می‌گوید در این مدت شمار خانواده‌هایی که کودکان‌شان زیر خط فقر زندگی می‌کنند، سه درصد بیشتر شده است.

محمد حنیف احمدزی، مسئول کنفرانس‌های بین‌المللی و سازمان ملل در حکومت افغانستان می‌گوید معلومات تازه نشان می‌دهد که تعداد خانواده‌های دارای کودکان زیر خط فقر، از ۳۵.۸ درصد به ۳۹.۱ درصد افزایش یافته است..

به گفته وی، بررسی‌های اخیر نیز نشان داده که متضررین ناامنی‌ها و حالات اضطرار در این کشور و خانواده‌هایی بدون مصئونیت غذایی در فصل‌های بهار و تابستان نیز در افغانستان افزایش یافته است.

در گزارش حکومت افغانستان همچنین آمده که آمار کاهش مرگ و میر مادران و کودکان برای حکومت افغانستان قانع کننده نیست.

در این نشست نمایندگان تمامی ادارات دولتی و غیردولتی که از یونیسف کمک مالی دریافت می‌کنند، حضور داشتند و خواهان افزایش فعالیت این اداره، در بهبود زندگی کودکان افغان شدند.

ثریا صبحرنگر، عضو کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از این سازمان خواست تا به وضعیت کودکان فقیر و دارای معلولیت توجه بیشتر نماید.

جین گوف، رئیس بخش آسیای جنوبی یونیسف به دولت افغانستان اطمینان داده که این سازمان به کمک‌هایش ادامه می‌دهد و در عین حال از حکومت خواسته تا سیستمی را ایجاد کند که کمک‌های این سازمان به تمامی کودکان برسد.

قرار است یونیسف تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۶۰ میلیون دلار را برای بهتر شدن وضعیت کودکان در افغانستان مصرف کند.

 

آمارکودکان زیر خط فقر در افغانستان سه درصد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد