آموزش-دینی-در-کشور-گسترش-یابد

مسوولان وزارت معارف و تحصیلات عالی در سیمینار اصلاحی و تربیتی برای مبلغان دعوت و ارشاد در کابل می‌گویند که این وزارت‌خانه‌ها مسوولیت دارند تا دانش‌آموزان و دانشجویان را به صورت درست تربیت نموده و در فراگیری دانش بهتر کمک نماید.

به گزارش افغان نیوز؛ سید حبیب آغا، سرپرست وزارت معارف امروز ( سه‌شنبه، 1 حوت) در سیمینار اصلاحی و تربیتی برای مبلغان دعوت و ارشاد وزارت معارف گفت که ا.ا در کنار آموزش عصری تلاش دارد تا آموزش دینی را در کشور گسترش بدهند چون؛ آموزش دینی امر خداوند است و جامعه اسلامی به آموزش‌های دینی ضرورت دارد.

آغا افزود که این وزارت مسوولیت دارد تا دانش آموزان را به صورت درست تربیت نموده و در بخش فراگیری دانش بهتر کمک نمایند.

او از پایین بودن دانش، دانش آموزان سابق شکایت کرده گفته است که امارت اسلامی باید در قسمت بالا بردن دانش و تربیت  شاگردان با لباس اسلامی از مکلفیت های وزارت معارف کشور است و این وزارت در این بخش تلاش‌های جدی می‌کند.

سرپرست وزارت معارف در این سمینار علمی تاکید کرد که ترویج دین اسلام وظیفه‌ای هرفرد مسلمان است تا در جامعه اسلامی تبلیغ شود و از مبلغان این وزارت خواست که در تمامی مکاتب کشور دین اسلام را ترویج و دانش‌آموزان را امر به معروف و نهی از منکر نماید زیرا؛ دعوت کردن بر بنیاد اخلاق نبوی، سبب استحکام نظام کنونی می‌شود.

ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی در این برنامه افزود که اکنون نظام اسلامی با موانع زیادی مواجه است و از مبلغان دعوت و ارشاد تمامی وزارت خانه‌ها خواست تا فرهنگ اسلامی را در جامعه گسترش دهد.

آقای ندیم می‌گوید که مقام‌های ا.ا در بخش تعلیم و تحصیل برای جوانان کشور متعهد است و آنان تلاش دارند تا زمینه آموزش را برای تمامی اقشار جامعه به‌گونه‌ای اسلامی و شرعی فراهم نماید.

سیمنار اصلاحی و تربیتی یک روزه که از سوی وزارت معارف در شهر کابل برگزار شده بود در حدود ۲۲۰ مبلغ در آن شرکت کرده و قرار است آنان در مکاتب مرکز و ولایت‌های کشور برای تبلیغ فرستاده شود.

آموزش دینی در کشور گسترش یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد