آهن-پاره-های-قاچاقی-از-سوی-دولت-ضبط-میگردد

رئیس جمهورغنی در جلسه شورای عالی اقتصاد دستور داد که برای جلوگیری از قاچاق آهن پاره ها، آهن های که از نزد قاچاقبران به دست می آید، از سوی دولت ضبط گردد.

به گزارش افغان نیوز: جلسه شورای عالی اقتصاد، رئیس عمومی تصدی های وزارت مالیه در مورد فروش آهن پاره، فاریکه ذوب آهن، تثبیت فلزات سیاه و رنگه، جلوگیری از قاچاق آهن پاره ها به بیرون از کشور و فابریکه های ذوب آهن پاره ها در مرکز و ولایات، معلومات ارائه کرد.

عصمت الله وردگ رئیس فابریکه خان استیل گفت، بیلانس فاریکه ها دیده شود که در بخش ذوب آهن تا چه اندازه ظرفیت موجود می باشد.

او افزود، بسیاری از فلزات نزد وزارت دفاع می باشد این فلزات باید به فابریکه های افغانستان داده شود و همچنان وزارت مالیه فلزات قابل قاچاق را ضبط کند.

خانجان الکوزی گفت که آهن پاره ها به شکل لیلام و داوطلبی برای فابریکات داده شود و اهداف باید عواید نه بلکه کار و تولید باشد و بر اساس ظرفیت های شرکت ها به آنها داده شود.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه گفت که موضوع فلزات و آهن پاره ها بیشتر به وزارت دفاع ملی ارتباط میگیرد که دراین خصوص با آنها صحبت شود و همچنان وزارت مالیه پیشنهادات کار را به سکتور خصوصی ارائه نماید.

عبیدالله رامین عضو ولسی جرگه گفت که فلزات و آهن پاره ها باید به خارج از کشور صادر نشود، بلکه به منظور ایجاد زمینۀ اشتغال؛ برای فابریکات داخلی داده شود.

عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی ادارۀ امور گفت: فلزات و آهن پاره ها باید به شکل لات درآید و سپس به فابریکات به فروش برسد، تا اینکه ساحات از وجود آن پاک و از آن نیز کار گرفته شود.

رئیس جمهور غنی به وزارت مالیه هدایت داد که به منظور جلوگیری از قاچاق فلزات، فلزات که از سوی قاچاق بران به دست می آید، ضبط دولت گردد زیرا این یک روند غیر قانونی است. وی اضافه کرد که هدف اساسی ما تقویت و سرپا ایستادکردن فابریکات است.

رئیس جمهور تصریح کرد که همه فلزات و آهن پاره ها که مربوط به ادارات ملکی میشود، به شکل لات اعلان و ساحات از وجود آن پاک گردد. وی افزود که فلزات فی تن به ده هزار افغانی برای شرکت ها به فروش برسد.

محمداشرف غنی تأکید کرد که برای تمام فابریکات، جدول واضح ترتیب گردد که چقدر تولید ممکن است و فورمول تولید نیز مشخص باشد. وی افزود که فلزات وزارت دفاع ملی زیاد است و ضرورت به بحث جداگانه دارد.

آهن پاره های قاچاقی از سوی دولت ضبط میگردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد