آیا-بودجه-ملی-سال-مالی-اصولی-به-مصرف-رسیده-است-

در مورد مصرف بودجه ملی سال مالی دو دیدگاه متضاد وجود دارد، با اینکه رئیس اداره عالی تفتیش از مصرف بجای این بودجه سخن میزند، اما گزارش این اداره در مورد تخطی های بودجوی ادارات دولتی بیان گر چیزی دیگریست.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز:  محمد شریف شریفی؛ رئیس اداره تفتیش دیروز یک شنبه (1 اسد) طی نشست خبری  به رسانه ها اعلام کرد که بودجه دولت در سال قبل، اضافه از ۴۴۴ میلیارد افغانی بوده و مدیریت بزرگ حکومت در چگونگی مصرف بودجه، بسیار خوب و همراه با دست آوردهای مطلوب بوده است.

رئیس اداره تفتیش تصریح نمود، یافته های ما نشان می دهد، بودجه دولت که پول مردم افغانستان می باشد در راه درست به مصرف رسیده است.

آقای شریفی، ابراز داشت: وزارت مالیه در طول دو سال اخیر توانسته نسبت به دیگر وزارت خانه ها بهتر فعالیت کند که یکی از موفقیت های عمده این وزارت افزایش عواید می باشد.

در حالیکه بر بنیاد گزارش اداره ی عالی تفتیش از تخطی و مصرف بودجه سال مالی1395، مبلغ هنگفتی از بودجۀ وزارت‌خانه‌های داخله و دفاع در سال جاری مالی باقی مانده است.

تخطی‌ها در کودهای تعدیل، احتیاط و متفرقه، گرفتن پول پیش از تعیین هدف، استفادۀ بیش از حد از پول احتیاطی، نبود سند در برخی از موارد از مصرف پول، انتقال غیرقانونی پول اجرایی به واحدهای بودجه‌یی و سایر تخطی‌ها تاکنون در این اداره به ثبت رسیده‌اند.

سیدمحمدمهدی حسینی، رییس بررسی عواید نهایی مالی (قطعیه) ادارۀ عالی تفتیش امروز می‌گوید، یافته‌های آنان نشان می‌دهد که اداره‌های حکومتی در مصرف بودجۀ سال گذشته تخطی کرده‌اند.

آقای حسینی می‌‌گوید، وزارت‌های مالیه، خارجه، تجارت، شورای امنیت ملی، ادارۀ امور و سایر نهادها در بخش‌های مختلف تخطی کرده‌اند.

 

آیا بودجه ملی سال مالی 1395اصولی به مصرف رسیده است؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد