ا-ا-هزار-آثار-باستانی-به-موزیم-انتقال-یافته-است

سرپرست وزارت معادن و پترولیم و رییس اطلاعات و فرهنگ ا.ا از ساحه‌ی معدن مس عینک در ولایت لوگر بازدید کرده و گفته اند که ۴ هزار آثار باستانی به موزیم ملی انتقال یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت معادن و پترولیم ا.ا در رشته پیام‌های در ایکس نگاشته است که در این سفر شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم، خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، ژاو شینک سفیر چین مقیم کابل، ضیاءالرحمن مدنی والی لوگر ‏و معین وزارت انرژی و آب نیز حضور داشتند از ساحه معدن مس عینک بازدید کرده‌اند.
بر اساس خبرنامه این وزارت، سرپرست وزارت معادن و پترولیم و هیات همراه شان از ساحات مختلف معدن مس عینک و آثار باستانی ساحه عینک دیدن نموده، پیشرفت‌ها و کار پروژه مس عینک را از نزدیک نظارت و ارزیابی نموده‌اند.
 این وزارت می‌گوید که در نشست که با مسوولان. کمپنی MCC در ساحه صورت گرفت، مسوولان کمپنی از پیشرفت‌ها و فعالیت‌های کاری پروژه مس عینک معلومات ارایه نمودند.
مسوولان کمپنی MCC از آغاز کار اعمار سرک معدن مس عینک که قرار است بزودی شروع گردد، نهایی شدن طرح حفاظت آثار باستانی، اعمار کمپ‌ها پیشرفت امور اکتشافی معدن غربی عینک و سایر پیشرفت‌های پروژه معلومات مفصل ارایه نموده است.
در این نشست گفته شده است که اکثر مشکلات پروژه مزکور حل گردیده و آماده کار می‌باشد.
رییس کمپنی MCC می‌گوید که با آغاز کار این پروژه به آثار باستانی صدمه وارد نخواهد شد.
در همین حال، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز در مورد آثار باستانی ساحه و حفاظت آن صحبت نموده خواهان آغاز کار پروژه گردیده وعده همکاری های لازم را داده است.
همچنان معین وزارت آب و برق در قسمت تامین برق و آب برای تامین انرژی و آب نیز وعده‌ی همکاری داده است.

ا.ا 4 هزار آثار باستانی به موزیم انتقال یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد