اتاق-تجارت-و-صنایع-حدود-سه-سال-غیر-قانونی-اداره-میشود

رئیس روابط بین المللی اتاق تجارت و صنایع کشور می‌گوید: شماری از تاجران به شکل غیر قانونی اتاق تجارت و صنایع کشور را به تصرف خود در آورده اند و قصد برگذاری انتخابات در این اتاق را ندارند.

آذرخش حافظی رئیس شرکت های نفت و گاز و رئیس روابط بین المللی اتاق تجارت و صنایع کشور در گفتگویی ویژه با آژانس خبرگزاری افغان نیوز گفت؛ اتاق تجارت و صنایع کشور مدت سه سال میشود که به شکل غیر قانونی اداره میشود و کسانی که این اداره مهم صنعتی را تصرف کرده اند قصد برگذاری انتخابات نیز ندارند.

آقای حافظی گفت: "در حال حاضر من رئیس روابط بین المللی اتاق تجارت و صنایع کشور هستم  اما از وضعیت کنونی اتاق ناراض‌ام و باید انتخابات هر چه زودتر در این نهاد صنعتی برگزار شود".

او تاکید کرد؛اگر مسئولان اتاق تجارت و صنایع، از یک پروسه شفاف انتخاباتی راه پیدا نکنند، تاجران به انها اعتماد نخواهند کرد و وضعیت اتاق بدتر از همیشه خواهد شد.

حافظی افزود؛ در سال جاری حدود 70 درصد محصولات داخلی از جمله میوه خشک به فروش نرسیده اند و این نشان دهنده نکامی اتاق است.

رئیس روابطه بین الملل اتاق تجارت گفت؛انتخابات اتاق باید همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال 1393 برگذار میشد که به دلایل مختلف برگذار نشده و در این مدت اتاق به شکل غیر قانون به کار خود ادامه داده است. حافظی بیان داشت؛ مدت سه سال میشود که همه ساله تاجران تقاضا میکنند که انتخابات برگذار شود اما مسئولان اتاق نمیخواهند که انتخابات در این نهاد برگذار شود.

در اخرین جلسه هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع افغانستان به تصویب رسیده است که در سال آینده انتخابات در این نهاد برگذار شود.

از سوی دیگر همواره مسئولان اتاق تجارت و صنایع کشور میگویند؛ در مدت سه سال هیچ وقت زمینه برگذاری انتخابات فراهم نبوده است و از سوی دیگر انان می‌گویند؛ اگر اتاق  غیر قانونی است پس شورای ملی نیز با این مشکل مواجه است و چرا هیچ کس انگشت انتقاد به سوی خانه ملت بلند نمیکند.

درهمین حال احمد توفیق داوری معاون مالی و اداری اتاق تجارت و صنایع گفت؛ مسئولان اتاق همواره آماده بوده اند که انتخابات را برگذار کنند اما چرا اینکه مدت سه سال انتخابات در این نهاد برگذار نشده است او انگشت انتقادش را به سوی کمیسیون دراز کرده معتقد است: همه ی مردم ما از این مشکلات بوجود آمده آگاهی کامل دارند.

داوری خاطر نشان کرد : تاجران  و صنعت کاران در مدت سه سال گذشته ترس از این داشتند که انتخابات اتاق تجارت همانند انتخابات ریاست جمهوری به صورت شفاف و مشروع برگذار نشود.

داوری افزود؛ "اگر تقلب صورت گیرد اتاق و سکتور خصوصی همانند اسب و گادی می ماند که اسب باید گادی را کش کند اما گادی به جای خود می ماند و آسب به راه خود ادامه می دهد"

اتاق تجارت و صنایع کشور مدت سه سال میشود که به شکل غیر قانونی اداره میشود و شمار زیادی از تاجران معترض اند که چرا در این نهاد انتخابات برگذار نمیشود.

 

 

اتاق تجارت و صنایع حدود سه سال غیر قانونی اداره میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد