اتحادیه-ذوب-آهن-امریکا-حق-ندارد-پول-ملت-افغانستان-را-غرامت-بدهد

مسوولان اتحادیه ذوب آن کشور در واکنش به پرداخت بیش از ۳ میلیارد دالر از ذخایر بانک مرکزی به عنوان غرامت به بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر توسط جو بایدن، می‌گویند که این حادثه ربط به مردم افغانستان ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ عصمت الله وردک؛ معاون این اتحادیه روز شنبه(23 دلو) در یک نشست خبری در کابل گفت که از میان 9 میلیارد ذخایر مسدود شده ارزی افغانستان، بیش از 3 میلیارد آن پول سکتور خصوصی کشور است کههیچ کسی و نهادی حق ندارند آنرا به عنوان غرامت بی‌پردارند.
وردک از سازمان ملل متحد و دیگر نهاد‌های بین المللی خواست که در برابر این تصمیم ظالمانه جو بایدن، رییس جمهور امریکا استادگی کرده و نگذارند که ذخایر ارزی ملت مظلوم افغانستان را به عنوان غرامت جنگی پرداخت کند.

او تاکید کرد که این پول باید به دولت افغانستان و سکتور خصوصی کشور پرداخته شوند نه موسسات که در 20 سال گذشته در افغانستان فساد کردند.

غلام نبی هوتک عضو اتحادیه ذوب آهنگ افغانستان گفت که حادثه 11 سپتامبر ربط به مردم و حکومت افغانستان ندارد که امریکا پول ملت افغانستان را به عنوان غرامت به بازماندگان آن حادثه پرداخت کند.

هوتک با بیان این‌که امریکا در 20 سال گذشته در افغانستان مرتکب جنایت جنگی شده اند گفت:« امریکا باید به ملت افغانستان غرامت بی‌پردازند نه ما».

زریب گل عضو دیگر این اتحادیه گفت امریکا در دو دهه اخیر مردم افغانستان را با حملات هوایی و زمینی می‌کشتند و حالا با تحریم‌های اقتصادی به این جنایت خود ادامه می‌دهند.

این واکنش اتحادیه ذوب آهن کشور درحالی است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا فرمان آزادسازی هفت میلیارد دالر از ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان را امضا کرد.

طبق این فرمان سه‌ونیم میلیارد دالر این پول به خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر اختصاص یافته و سه‌ونیم میلیارد دیگر آن صرف کمک‌های بشردوستانه در افغانستان خواهد شد.

این تصمیم با واکنش‌های تند ملی و بین المللی مواجه شده و آنرا یک تصمیم ظالمانه علیه مردم افغانستان خوانده است.

اتحادیه ذوب آهن: امریکا حق ندارد پول ملت افغانستان را غرامت بدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد