اختصاص-میلیون-افغانی-برای-بهبود-وضعیت-اقتصادی-کوچی-ها

وزارت احیا و انکشاف دهات در گزارش سالانه خود از اختصاص ۳۰ میلیون افغانی جهت رشد اقتصادی و نجات کوچی ها از فقر تا سال های آینده خبر می دهد.

به گزارش افغان نیوز: مجیب الرحمن کریمی، وزیر احیا و انکشاف دهات امروز چهار شنبه( 4، ثور) در برنامه حسابدهی حکومت به ملت، گفت که کوچی های فقیر ترین قشر جامعه افغانستان را تشکیل می دهد. زیرا نزدیک به 70 درصد آنان زیر خط فقر قرار دارند و از دسترسی به امکانات اولیه محروم اند.

آقای کریمی می گوید؛ با توجه به این مشکلات 902 شوراهای انکشافی کوچی ها به منظور ارتباط با ارگان های دولتی و عرضه خدمات ایجاد می شود و در 5 سال آینده راه اندازی خواهد شد.

از سوی هم، وزیر این اداره از مشکلات سراسری در کشور که شامل عدم دسترسی به آب آشامیدنی، بیکاری و نبود تعمیر برای مکاتب می شود، یادآوری نمود و گفت که از دستاوردهای سال گذشته حساب دهی می کند.

مجیب الرحمن کریمی نگرانی هایش را از کمبود آب آشامیدنی در کشور ابراز داشته می افزاید که حدود55 درصد مردم به آب آشامیدنی دسترسی ندارند و برای فراهم نمودن آب، مسیرها و فاصله های دوری را طی می کنند.

وی خاطر نشان ساخت که از سوی هم مسئله بیکاری از معضلات خطرناک برای جوان نیرومند می باشد. بنابراین تلاش می شود تا سال آینده به تعداد 500 هزار فرصت کاری برای جوانان در سراسر کشور مهیا شود.

وزیر احیا و انکشاف دهات همچنان کمبود ساختمان مکاتب را از چالش های دیگر فرا راه مردم در ساحات دور دست کشور عنوان کرد و افزود که قرار است تا دو سال دیگر به تعداد 6 هزار مکتب در سراسر کشور اعمار شود.

وی همچنان علاوه نمود که این وزارت از طریق برنامه انسجام ساحوی 53 هزار و959 متر کاریز، 30 بند ذخیزه آب، 21 هزار 388 متر دیوارهای استنادی، 15 هزار 422 متر کانال را ساخته و به بهره برداری سپرده است.

آقای کریمی اضافه کرد که سیلاب های اخیر در کشور باعث خسارات زیادی در بخش زراعت به وجود آورده است که این وزارت با تطبیق برنامه های مخافظتی حدود2 هزار 140 جریب زمین زراعتی را از خطر سیلاب ها نجات داده است.

اختصاص 30 میلیون افغانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کوچی ها

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد