ادارات-موازی-حذف-میشود-سیاست-اقتصادی-کشور-روی-تولید-انرژی-و-ترانزیت-منطقه‌یی-متمرکز-است

رئیس جمهورغنی در دیدار با معاون بانک جهانی بیان کرد که؛ بیشترین تمرکز سیاست اقتصادی افغانستان روی تولید انرژی و گسترش ترانزیت منطقه‌یی متمرکز است، تا کشورمان به مرکز انرژی و چهار راه ترانزیتی تبدیل شود.

به گزارش افغان خبر: محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور، عصرروز شنبه (3میزان) با کایل پیترز معاون بانک جهانی و هیئت همراه اش، در ارگ  ریاست جمهوری دیدار کرد.

رئیس‌جمهور کشور از معاون بانک جهانی و هیئت همراه‌اش که قبل از نشست بروکسل در روند آمادگی‌ها همکاری نموده است، قدردانی کرد. او افزود که تمرکز بیشتر حکومت بالای مردم مستضعف است، و تلاش می‌شود که با دیزاین و تطبیق پروژه‌ها، مردم به‌گونۀ مستقیم از آنها بهره‌مند گردند.

رئیس‌جمهور غنی گفت، نشست بروکسل برای ما وسیله‌ی است که پس از به‌دست آوردن اعتماد جامعه جهانی، می‌خواهیم تا فساد اداری را از بین ببریم. او تأکید نمود که مبارزه با فقر  از اولویت های حکومت است و برای مردم زمینۀ کار فراهم می‌نماییم، تا روند زندگی آنان تغییر مثبت نماید.

محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد، ما می‌خواهیم کمک و همکاری که با افغانستان صورت می‌گیرد از طریق بودجۀ ملی به گونۀ شفاف به مصرف برسد. او افزود که حکومت به ویژه وزارت مالیه کارهای زیادی نموده و اصلاحات مناسب را آورده است.

رئیس جمهور ضمن تأکید بر حذف تشکیلات موازی حکومت گفت که لازم است تا فضای مناسب امنیتی و اقتصادی برای سرمایه گذاری خصوصی فراهم شود و از هیئت بانک جهانی خواست که سرمایه گذاران را در بخش بیمه و ضمانت نامه ها همکاری کند، تا سرمایه گذاران به خاطر آرام سرمایه گذاری نمایند.

رئیس جمهور کشور اضافه کرد، در میان سکتورهای مختلف، سهم سکتور خصوصی هر روز برجسته تر می‌شود، و برای نخستین‌بار فعالیت‌های سکتور برشنا با سکتور خصوصی به شکل موفقانه به پیش میرود.

رئیس‌جمهور کشور گفت:" تمرکز بیشتر ما روی تولید انرژی و ترانزیت می‌باشد، و می‌خواهیم تا از این طریق افغانستان را به مرکز انرژی، ترانزیت و تولید در منطقه مبدل کنیم. او افزود که نقش سکتور خصوصی در این زمینه بسیار مهم است و نقش بانک جهانی نیز در بخش ظرفیت‌سازی ارزنده می‌باشد. به گفتۀ رئیس‌جمهور، با استفاده از سیستم "سی بی آر" اصلاحات لازم در ادارات رونما خواهد شد".

آقای غنی افزود، در بخش ساخت یک کوریدور هوایی با کشور هند موافقه نمودیم، تا اقلام افغانی از طریق هوا به هند انتقال یابد، و بندرهای محاط به خشکه نیز افزایش یابد. او اضافه کرد که درنظر است تا در هر میدان هوایی زون‌های آزاد اقتصادی خاص ایجاد ‌شود که کار روی زیربنای آن جریان دارد.

رئیس‌جمهور بر سرمایه‌گذاری در بخش زراعت تأکید کرده گفت، در این بخش زمینه‌های سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم خواهد شد که بالای زندگی مردم مستضعف تأثیر مثبت می‌گذارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به تجارب بانک جهانی در عرصۀ شهرسازی، خواهان همکاری آنها به افغانستان شد و گفت که با عملی شدن برنامۀ میثاق شهروندی فاصله میان شهر و روستا از میان برداشته خواهد شد.

در ادامه معاون بانک جهانی گفت: تلاش ما این است که همکاری‌های خود را با دولت افغانستان افزایش دهیم، و برنامه‌های خویش را طبق پالیسی‌های حکومت عیار سازیم.

پیترز، تلاش‌های حکومت افغانستان را جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌یی قابل قدر خواند، و یکبار دیگر از ادامۀ همکاری‌های بانک جهانی به رئیس جمهور غنی اطمینان داد.

معاون بانک جهانی بر علاوۀ تعهد همکاری در بخش انرژی گفت: ما اولویت‌ها را در افغانستان درنظر می‌گیرم، و بر اساس آن روی برنامه‌های خویش کار خواهیم کرد، تا زندگی مردم مستضعف و اقتصاد افغانستان بهبود یابد.

وی در این دیدار از تداوم همکاری‌های بانک جهانی در بخش‌های مختلف با افغانستان، به رئیس جمهور کشور اطمینان داد.

معاون بانک جهانی، تکمیل شدن برنامۀ میثاق شهروندی را به رئیس جمهور تبریک گفته، افزود که ما به این منظور آمده‌ایم، تا در بخش‌های مختلف با افغانستان همکاری‌ها را افزایش داده و از برنامه‌های حکومت اعلام حمایت کنیم.

ادارات موازی حذف میشود/ سیاست اقتصادی کشور روی تولید انرژی و ترانزیت منطقه‌یی متمرکز است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد