اداره-تعلیمات-تخنیکی-از-امضای-۱۶-تفاهم‌نامه-خبر-داد

مسوولان اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی می‌گویند که این اداره در یک سال گذشته، برای بهبود تعلیمات تخنیکی ۱۶ تفاهم‌نامه با نهادهای داخلی و بین‌المللی به امضا رسانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی امروز ( یک‌شنبه، ۲۵ سنبله) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این اداره در یک سال گذشته با ۱۶ نهاد داخلی و بین‌المللی تفاهم‌نامه‌های همکاری به امضا رسانده و با ۲۵ نهاد داخلی و بین‌المللی در خصوص توسعه و بهبود تعلیمات تخنیکی و مسلکی هماهنگی لازم صورت گرفته است.

شهامت افزود که به هدف ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات این اداره، استراتیژی پنج ساله را تهیه و ترتیب نموده و با اجرای این پلان پنج ساله سطح نیروی کار در کشور افرایش یافته و این پلان در مرحله‌ اجرای قرار دارد.

او بیان داشت که این اداره از طریق نیازسنجی و تحلیل بازار کار، رشته‌های چون خبرنگاری، ترنم و فرهنگ، کمپیوتر، مدیریت هوانوردی، هواشناسی و رشته‌های دیگر را ایجاد کرده‌اند.

سرپرست این اداره افزود که در جریان یک سال گذشته برای ۸ هزار و ۱۵۰ نفر برنامه‌های کوتاه مدت حرفوی و همچنان برای ۱۰۰ نفر فارغان ورکشاپ کار آفرینی دایر نموده است.

این مقام اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در این برنامه گفت که در یک سال گذشته ۷۶۹ نفر از فارغان این اداره در نهاد‌های دولتی و خصوصی جذب شده‌اند و به هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای ۳ هزار و ۷۴۵ نفر دیگر نیز تلاش‌های جدی صورت گرفته است.

به گفته‌ی شهامت در حال حاضر ۳۵ هزار مجاهد در مراکز آموزشی این موسسه در سراسر افغانستان، در امور اداری و مدیریتی مشغول آموزش اند.

در همین رابطه، غلام سعید احساس، معاون اداره تعلیمات تخنیکی و مسکلی گفت که در یک سال گذشته نمایشگاه ملی ابتکارات برتر افغانستان برگزار شده و ۱۵۲ پروژه ابتکارات غرض تطبیق به ادارات دولتی معرفی و فرستاده شده است.

احساس افزود که تعلیمات تخنیکی و مسلکی در تربیه و انکشاف نیروی کاری مسلکی نقش مهم داشته و این سرمایه بشری رابطه مستقیم با انکشاف تخنیکی، اشتغال‌زایی، کاهش فقر و رشد اقتصادی کشور دارد.

مسوولان در این برنامه گفتند که پلان‌ها، پالیسی‌ها و بیش از ۷۰  اسناد تقنینی و طرح‌های انکشافی را در مدت یک سال گذشته نهایی نموده‌اند.

اداره تعلیمات تخنیکی از امضای ۱۶ تفاهم‌نامه خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد