اداره-تعلیمات-تخنیکی-و-مسلکی-چندین-پروژه-را-به-امضا-رساند

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی ۵ تفاهم‌نامه را به ارزش ۱۲۰ میلیون افغانی با اداره خط‌آهن، کمیته ناروی و سه موسسه دیگر امضا کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ ‌فضل الرحمن فاضل، معین مالی و اداری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی امروز ( یک‌شنبه، ۱۵ دلو) در جریان امضای تفاهم‌نامه‌ها گفت که این قراردادها در بخش‌های ایجاد انستیتوت خط‌آهن، آموزش‌های حرفوی و مسلکی، بورسیه و تشبثات با اداره خط آهن، کمیته ناروی و با سه موسسه دیگر به امضا رسیده است. 

آقای فاضل افزود که ارزش مجموعی این قراردادها ۱۲۰ میلیون افغانی می‌باشد که براساس این تفاهم‌نامه‌ها برای شمار زیادی از جوانان زمینه‌های آموزش در بخش‌های انگلیسی، کمپیوتر، خیاطی، کلچه پزی، ترمیم موبایل و بخش‌های دیگر فراهم خواهد شد. 

او بیان داشت که بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها کمیته ناروی برای ۱ هزارو ۵۶۰ جوان در ولایت‌های بدخشان، غزنی و فاریاب آموزش‌های مسلکی و تخنیکی در رشته‌های مختلف ارایه خواهد کرد. 

معین مالی و اداری تعلیمات تخنیکی و مسلکی می‌گوید که بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها همچنان موسسه انافی برای جوانان ولایت‌های کابل، پروان، بلخ و هرات آموزش‌های فنی و مسلکی موقت را ارایه خواهد کرد. 

آقای فاضل در این برنامه گفت که موسسه انسجام موسسات غیردولتی برای ۵۰۰ جوان در ولایت کابل در بخش‌های خیاطی، ترمیم موبایل، لوله کشی، برق، آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر ارایه خواهد کرد. 

او بیان داشت که بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها موسسه تحصیلات عالی علامه برای فارغان ۱۵۰ دانشجو آموزش‌های فنی و مسلکی را ارایه خواهد کرد. 

مسوولان اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی می‌گویند که این اداره بعداز پیروزی ا.ا در افغانستان توانسته است تا برای شماری از جوانان زمینه کار و آموزش را فراهم کند.

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی چندین پروژه را به امضا رساند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد