طرح-ایجاد-خط-آهن-هرات-–-سپین‌بولدک-بررسی-می‌شود

دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا می‌گوید که شبکه خط آهن تورغندی – هرات و اندخوی – مزارشریف از سوی اداره خط آهن کشور تکمیل می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که تصمیم آغاز کار امور شبکه این خطوط آهن در نشست نوبتی کمیسیون اقتصادی به ریاست آقای برادر صورت گرفته است.
در خبرنامه آمده است که در این نشست فیصله شد که اداره خط آهن  امور شبکه خط آهن را از تورغندی - هرات و اندخوی - مزارشریف را تکمیل نماید و به این اداره وظیفه سپرده شد تا پلان جامع را با پیشنهادات  جهت احداث خط آهن از هرات الی سپین‌بولدک قندهار آماده و جهت اجراآت بعدی به مقام معاونت اقتصادی ارایه نماید.
طبق خبرنامه، با تکمیل شبکه‌های یاد شده سطح تجارت و ترانزیت میان  افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی  افزایش  می‌یابد و در این بخش سهولت‌های زیادی ایجاد می‌شود. 
در این نشست نوبتی کمیسیون اقتصادی ایجاد سکرتریت پروژه تاپ منظور و تشکیل آن به کمیسیون تشکیلات و معاشات راجع گردید.
سکرتریت پروژه تاپ به ریاست وزارت آب و انرژی از وزارت‌های سکتوری ایجاد گردیده است که فعالیت های تخنیکی و حقوقی پروژه یاد شده را پیش می برد. 
این در حالی است که با اجرای پروژه تاپ (TAP) نزدیک به ۱۰۰۰ میگاوات برق از ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان انتقال می‌یابد.
افغانستان افزون بر استفاده از ۱۰۰۰میگاوات برق از طریق این لین، سالانه نزدیک به ۱۰۰ میلیون دالر از حق ترانزیت برق ترکمنستان به پاکستان، مفاد به دست خواهد آورد.

طرح ایجاد خط آهن هرات – سپین‌بولدک بررسی می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد