اداره-ملی-ستندرد-از-افزایش-۱۵درصدی-عواید-این-اداره-خبر-داد

مسوولان اداره ملی ستندرد از جمع آوری بیش‌از ۲ میلیارد افغانی عواید در یک سال گذشته خبر داده و می‌گویند که نسبت به سال‌های گذشته عواید این اداره ۱۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ فیض‌الله تمیم، سرپرست اداره ملی ستندرد روز شنبه (۷ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این اداره در یک‌ سال گذشته، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون افغانی عواید جمع‌آوری نموده که نسبت به سال‌های گذشته عواید این وزارت ۱۵ برابر افزایش یافته است. 

تمیم افزود که این اداره در یک سال گذشته، ۱۰۰ هزار تانکر نفت را ثبت کیفیت نموده و از این میان ۲ هزار تانکر آن کم‌کیفیت بوده و از سوی این اداره مسترد شده‌ است. 

عاشق‌الله وزیری، سخنگوی اداره ملی ستندرد در این نشست از شمار تاجرانی که به استندردها دسترسی ندارد خواست که به این اداره مراجعه نماید و ستندردها را بدست بیاورد و مطابق به پالیسی این اداره فعالیت نماید. 

محمد آصف قانت، معاون اداره ملی ستندرد در این نشست گفت که در سال جاری، ۵۸ ستندرد جدید به این اداره ساخته خواهد شد و تاکنون در بخش‌های گونه‌گون محصولات، ۷۷۵ ستندرد و شش کود ملی در بخش‌های انجنیری، انکشاف شهری، ساختمانی، شاهراه‌ها، سرک‌ها و دیزاین پل‌ها تهیه شده است. 

وحیدالله بدری، رییس دفتر اداره ملی ستندرد می‌گوید که این اداره برای حل اساسی مواد بی‌کیفیت تجارتی با اداره‌های ستندرد کشورهای همسایه و منطقه از جمله ایران، ازبیکستان، ترکمنستان و ترکیه روابط خوبی را تامین کرده تا در آینده با این کشورها در خصوص مشکلات کیفیتی اموال تجارتی در زمان معین با آن‌ها شریک و برای حل اساسی آن به‌گونه‌ مشترک کار کنند. 

مسوولان اداره ملی ستندرد از تمامی تاجران و سرمایه‌گذاران کشور خواست که به هدف راه‌یافتن تولیدات داخلی در بازارهای جهانی از تولید و واردات کالاهای بی‌کیفیت جلوگیری کنند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

اداره ملی ستندرد از افزایش ۱۵درصدی عواید این اداره خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد