اداره-هوانوردی-ملکی-سالانه-بیش-از-میلیارد-افغانی-عواید-دارد

عواید اداره هوانوردی ملکی افغانستان نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است این مطلب را سخنگوی اداره هوانوردی در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد قاسم رحیمی سخنگوی اداره هوانوردی ملکی امروز چهارشنبه( 25 حوت) در نشست خبری به خبرنگاران اعلام کرد که ساخت و ساز میادین هوایی در کشور و توسعه آن از اهداف مهم این اداره می باشد که با تطبیق این برنامه ها آسمان افغانستان به راه تجارت و رشد اقتصاد کشور مبدل خواهد شد.

وی می افزاید:  این اداره که از زمان تاسیس در سال 2014 تاکنون رو به رشد بوده و در سال اول 25درصد در سال 2016، 15 درصد ، عواید آن در حال افزایش بوده است و این رقم سالانه به 4 میلیارد افغانی می رسد.

رحیمی تصریح کرد با این که افغانستان یک کشور محاط به خشکه است که هیچ راه تجارت آبی ندارد و راه هوایی مصون ترین راه برای رشد و توسعه اقتصاد می باشد.

سخنگوی این اداره تاکید می کند ترمیم و ساخت میادین هوایی کشور در رشد تجارت میان کشورها نیز کمک بزرگی می کند.

او همچنان اظهار داشت، کار ساخت میدان هوایی نیمروز با هزینه 652 میلیون افغانی در پایان سال جاری تکمیل خواهد شد که در بهبود صادرات بندر چابهار نقش ارزنده ای ایفا می نماید.

محمد قاسم رحیمی اضافه کرد، میدان هوایی ولایت فراه که 6.5 میلیون افغانی هزینه برداشته اما هنوز کار ساخت آن پایان نیافته و کشور قطر با کمک 5 میلیون دالر برای ساخت ترمینال این میدان توانسته بیشترین همکاری را داشته باشد.

وی علاوه می کند، ترمینال میدان هوایی قندوز که 3 میلیون دالر هزینه برداشته است راه تجارت هوایی را برای کشور فراهم خواهد ساخت.

سخنگوی اداره هوانوردی ملکی می افزاید، میدان هوایی خوست که کار ساخت آن 80 تا 90 درصد پیش رفته است بیش 700 میلیون افغانی روی آن سرمایه گذاری شده است.

او افزود: دو میدان هوایی در ولسوالی های جاغوری و مالستان ولایت غزنی ساخته شده است که در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد.

آقای رحیمی خاطر نشان ساخت، میدان هوایی زابل که حدود27 میلیون افغانی برای ساخت آن به مصرف می رسد که تاکنون 70 درصد کارش تکمیل شده و در پایان سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

میادین هوایی ولایت هرات، دایکندی نیز زیر کار است که برای میدان هوای دایکندی 1.5 میلیون دالر بودجه به مصرف خواهد رسید.

اداره هوانوردی ملکی سالانه بیش از 4 میلیارد افغانی عواید دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد