ارزش-یک-متر-مربع-زمین-در-پارک-های-صنعتی-افغانستان-افغانی-تعیین-گردید

بر اساس فیصله شورای عالی اقتصادی در ۱۳ پارک صنعتی و یازده ولایت کشور، قیمت یک متر مربع زمین ۵۰ افغانی در نظر گرفته شده که ارزش یک جریب آن یکصدهزار افغانی می شود.

به گزارش افغان نیوز: سمیررسا مسئول روابط عامه مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور مالی وبانکداری در یک نشست خبری بیان کرد که در حال حاضر 2415 نمره زمین در پارک های صنعتی آماده توزیع به سرمایه گذاران می باشند.

این پارک های صنعتی در یازده ولایت کشور موقعیت دارند که دولت برای سهولت در روند سرمایه گذاری داخلی، امکانات آب رسانی و برق رسانی را نیز در نظر گرفته است.

رسا گفت: "براساس فیصله شورای عالی اقتصادی وبه هدف تشویق سرمایه گذاران، قیمت یک متر مربع زمین در این پارک های صنعتی ۵۰ افغانی تعیین شده است که هرجریب آن به ۱۰۰ هزار افغانی می رسد."

افزون بر این حکومت سهولت های مانند برق، جاده و دیگر نیاز های زیربنایی برای پارک های صنعتی را در نظر گرفته است.

بر اساس گفته های وی این پارک های صنعتی در ولایت های کابل، غزنی، میدان وردگ، کندهار، ننگرهار، فاریاب، خوست، لوگر، هرات، پکتیا و هلمند قرار دارند ومساحت مجموعی آن ها به ۴۹۵۶ جریب زمین می رسد.

به گفته رسا تاکنون ۳۹ شرکت برای دریافت زمین در پارک های صنعتی ولایت های یاد شده درخواست داده اند و کار روی بررسی اسناد آنان، جریان دارد.

ارزش یک متر مربع زمین در پارک های صنعتی افغانستان 50 افغانی تعیین گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد