ارسال-بزرگترین-محموله-صادراتی-افغانستان-به-اروپا

بزرگترین محموله صادراتی افغانستان که شامل میوه خشک و زعفران می‌شود، از مسیر زمینی به کشورهای اروپایی ارسال شد.

به گزارش افغان نیوز؛ این محموله محصولات داخلی افغانستان از مسیر زمینی طی محفلی با حضور داشت مقام‌های امارت اسلامی امروز (شنبه، 5 قوس) به کشورهای اروپایی فرستاده شد.

قدرت الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت در افتتاح این برنامه گفت که امارت اسلامی در یک‌و نیم سال گذشته از تاجران و سرمایه‌گذاران حمایت نموده و به مشکلات آنان رسیدگی شده است.

جمال افزود که سطح کیفیت تولیدات داخلی کشور افزایش یافته و محصولات صادراتی با بهترین کیفیت به کشورهای اروپای صادر می‌شود.

خانجان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در این برنامه گفت که صادرات کشور در یک‌و نیم سال گذشته نزدیک به یک‌و نیم میلیارد دالر رسیده و به زودی به دو میلیارد دالر خواهد رسید.

الکوزی افزود که در یک‌و نیم سال گذشته و با قطع شدن کمک‌های جامعه جهانی تجارت افغانستان با مشکلات زیادی روبرو بود اما؛ با حمایت امارت اسلامی و سکتور خصوصی این مشکلات رفع و تجارت افغانستان به حالت عادی برگشته است.

سمیع الله نوید، رییس گمرات کابل گفت که این محموله صادراتی ۱۲۰ تن میوه خشک و زعفران می‌باشد که به ارزش ۲ میلیون دالر از راه زمین به اروپا صادر می‌شود.

این در حالی است که ماه گذشته افغانستان محموله‌ بزرگی از میوه‌خشک را از طریق بندر اسلام‌قلعه به آلمان صادر کرد. این محموله صادارتی شامل ۱۲ تن جلغوزه ، ۸ تن کشمش و پسته می‌شد.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

ارسال بزرگترین محموله صادراتی افغانستان به اروپا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد