از-خشونت-های-غیر-محسوس-انتخاباتی-جلوگیری-شود

زهرا سپهر رئیس موسسه‌ی انکشافی حمایت از زنان و کودکان افغان میگوید در زمانی برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان از خشونت های غیر محسوس در برابر بانوان جلوگیری شود.

به گزارش افغان خبر: بانو سپهر یکی از فعالان مدنی امروز سه شنبه (23قوس) در نشست خبری" فرصت‌ها و چالش‌ها برای مشارکت سیاسی و رهبری زنان" گفت که زنان در ایام کمپاین انتخاباتی مورد آزارهای غیر محسوس قرار می‌گیرند که باعث خانه نشین شدن بانوان میشوند.

رئیس موسسه انکشافی حمایت از زنان و کودکان افغان گفت که زنان در ایام شمارش آرا نیز مورد خشونت قرار میگیرند و از آنها خواسته‌های نا مشروع میشوند.

خانم سپهر از آمدن چهره‌های تکراری به مجلس نماینده‌گان اظهار نگرانی می‌کند و می‌گوید که در این دوره باید جوانان مستعد ظهور کنند تا احترام به قوانین بانوان را رعایت نماید.

بانو سپهر از وزارت امور داخله کشور خواست که نیروهای بانوان کشور را بخاطر تامین امنیت سایت‌های بانوان افزایش دهد. وی میگوید که زنان باید در انتخابات حضور گسترده داشته باشند.

در همین حال بینجامین نماینده موسسه" جندرن کانسرن انترنشنال" یا "G C I" گفت که کشور هالند در راستای حمایت از زنان و پروژه حمایتی زنان افغانستان همکاری می‌کند.

این نماینده " جی. سی آی" گفت که کشور هالند پژوه‌های حمایتی برای بانوان افغانستان را که از سال 2009 به نام " بیان" شروع کرده بود دیروز 12 دسامبر 2016 " بیان" به اتمام رسیده است.

از سوی دیگر غالب میاخیل نماینده جندر وزارت داخله در کمیسیون حقوق میگوید نیروهای امنتی باید دانش حرفوی در برگزاری انتخابات را کسب نمایند.

آقای میاخیل میگوید تمام شهروندان افغانستان در برابر قانون مساوی اند و نیرهای امنیتی باید بدون در نظر داشت جنسیت و یا دیگر مساییل با شهروندان برخورد قانون مدارانه نمایند.

این مقام وزارت امور داخله میگوید که آنها در وزارت امور داخله کشور بخاطر اعتماد بیشتر بانوان" کمیته کاری جندر، کمیته رسیده گی به آزار و اذیت جنسی، کمپاین منع خشونت و کمپاین جلب و جذب در 45 مکان کابل" را برگزاری کرده است.

با این همه ماه رخ یوسفزی نماینده وزارت امور زنان گفت، انتخاب کمیشنران کمیسیون انتخابات شفاف نبوده باید از بین چهار کمیشنر سه کمیشنر آن را بانوان تشکیل دهند.

خانم یوسفزی گفت که 24 واحد اداری امور زنان در تلاش است تا بانوان در انتخابات مجلس نماینده‌گان سهم فعال داشته باشند.

این در حالیست که سران حکومت وحدت ملی گفته بود که انتخابات مجلس نماینده‌گان بعد از تعیین کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی به زودی برگزار خواهند شد.

از خشونت های غیر محسوس انتخاباتی جلوگیری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد